Polacy pokochali produkty bio, w rok wydali na nie ponad 700 mln zł

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Polacy wydali na produkty bio 709 mln zł, a kategoria rośnie +20 proc. rdr. - pokazują dane Nielsena. Najchętniej wybieramy jedzenie dla dzieci, jogurty oraz mleka roślinne.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

W ostatnich dwunastu miesiącach zakończonych w czerwcu 2020 roku Polacy na produkty bio wydali 709 mln złotych (tylko w sklepach niespecjalistycznych). To 0,5 proc. wszystkich wydatków na zakupy spożywcze.

- Sprzedaż wartościowa tych produktów rośnie dynamicznie +20 proc. rdr, czyli 3,5 razy szybciej niż sprzedaż całego koszyka spożywczego. Pandemia nie powstrzymała rozwoju sprzedaży produktów bio. Obserwujemy wzrosty sprzedaży we wszystkich miesiącach br. w porównaniu do roku ubiegłego - mówi Monika Dyrda, client director w Nielsen Connect.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/rynek-produktow-bio-wart-w-2019-roku-620-mln-zl,7170740165461633a ##

Polacy lubią etykiety bio  

Na podium kategorii bio o największej sprzedaży wartościowej w pierwszej połowie 2020 roku pozostają te same kategorie, co w roku ubiegłym.

Nastąpiła jednak zmiana miejsc. Jedzenie w słoiczkach dla dzieci wyprzedziło plasujące się obecnie na drugiej pozycji jogurty oraz roślinne substytuty mleka. Zmiany objęły również dalsze pozycje. Wódka, która w rankingu za rok 2019 roku znalazła się na 4. miejscu pod względem udziałów wartościowych w sprzedaży bio, zajmuje obecnie 6. lokatę. Ustąpiła miejsca kategorii: soki, nektary, napoje bezalkoholowe oraz kategorii mleko modyfikowane dla dzieci.

W czasie pandemii koronawirusa umocnił się trend samodzielnego przygotowania posiłków. Zdecydowanie wpłynęło to na mocne wzrosty sprzedaży produktów bio w wybranych kategoriach w drugim kwartale 2020 w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego.

Były to odpowiednio +221 proc. ryż, +116 proc. mąka, +79 proc. przeciery pomidorowe oraz +37 proc. oleje i oliwy.

Trendy zakupowe w Polsce

Jednak wśród trendów, które najbardziej sprzyjają sprzedaży produktów bio dominują: troska o zdrowie i środowisko, poszukiwanie lokalnych produktów. Ważnym czynnikiem jest również miejsce zakupów. 

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-sprawdzic-czy-produkt-jest-bio-polacy-chca-kupowac-zdrowe-produkty ##

- Zdrowie jest dla Polaków jedną z największych wartości, a w sytuacji jego zagrożenia zdecydowanie częściej sięgają po produkty zdrowotne. Ta kategoria urosła najwięcej, bo aż o 40 proc. w okresie pandemii - komentuje Monika Dyrda. - Konsumenci chcą wybierać świadomie produkty kierując się zasadą: dobry dla mnie, dobry dla środowiska. Dowodem tego są liczne akcje producentów i dystrybutorów skupione wokół idei niemarnowania żywności i zmniejszania zużycia plastiku - dodaje.

Najwięcej na produkty z etykietami bio wydajemy w dyskontach i sklepach dużego formatu.

- Na ten format [dyskont - przyp. red.] przypada już ponad połowa naszych wydatków na produkty certyfikowane. Tu z kolei widać siłę marek własnych, które w omawianym okresie stanowiły 41 proc. sprzedaży produktów BIO. Dystrybutorzy szybko odpowiadają na trend BIO, ale to również duża szansa, którą dostrzegli już także producenci produktów brandowych - wyjaśnia Dyrda.

Źródłem danych podanych w komunikacie jest Panel Handlu Detalicznego Nielsen, sprzedaż wartościowa w okresach lipiec’19 - grudzień’20 vs YA oraz marzec-czerwiec’20 vs YA.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą