Ministerstwo Zdrowia pokazuje w nowej kampanii społecznej różne rodzaje depresji

Pod hasłem „Depresja. Rozumiesz - Pomagasz" ruszyła kampania społeczna Ministerstwa Zdrowia. Akcja, przygotowana przez Fabrykę Komunikacji Społecznej, ma uwrażliwić odbiorców na wczesne rozpoznawanie symptomów choroby.

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Ministerstwo Zdrowia pokazuje w nowej kampanii społecznej różne rodzaje depresji

Akcję przygotowano w oparciu o badania Światowej Organizacji Zdrowia, wedle której depresja zajmuje obecnie 4. miejsce na liście najpoważniejszych problemów zdrowotnych świata, a do 2020 będzie najpoważniejszą chorobą globu. Według badań domu mediowego Synergion, aż 80 proc. Polaków czuje niedosyt wiedzy o tej chorobie, jej objawach i leczeniu. Trzy czwarte Polaków uważa zaś depresję za chorobę wstydliwą. A to stanowi barierę dla osób chorych w podjęciu leczenia.

Różne odmiany depresji

Na podstawie tych statystyk Ministerstwo Zdrowia przygotowało kampanię, której celem jest zmiana nastawienia do depresji oraz skuteczna profilaktyka tej choroby. Resort chce upowszechniać wiedzę na temat wczesnego rozpoznawania symptomów depresji. W tym celu powstały trzy spoty, uwzględniające potrzeby trzech grup szczególnie podatnych na ryzyko zachorowania - młodzieży (ryzyko depresji młodzieńczej), matek noworodków i niemowląt (ryzyko depresji poporodowej) oraz osób starszych (ryzyko depresji wieku podeszłego).

Każdy z filmów kontrastuje obiegowe opinie, przypisywane cechy i określenia dotyczące potencjalnie chorych osób (lenistwo, markotność, słabsze oceny w szkole, smutek i wyobcowanie) ze stwierdzeniem, że to może być depresja. Bohaterowie mówią, że znaleźli w czasie choroby pomoc u innych osób. W kolejnych spotach występują senior, nastolatek i młoda matka.

Kampanię wspierają influencerzy, m.in. Adam Wawrzyński, prowadzący kanał na YouTube Fanggotten. Oprócz tego, resort przygotował serwis internetowy Wylecz Depresję, broszurę i ulotki informacyjne, scenariusz lekcji oraz materiały edukacyjne dla nauczycieli i pedagogów. Spot można oglądać m.in. w internecie.

Kampania potrwa do końca 2020 r. Projekt jest realizowany przez Fabrykę Komunikacji Społecznej na zlecenie Ministerstwa Zdrowia w ramach Programu Zapobiegania Depresji w Polsce na lata 2016-2020.

jd
Autor artykułu:
jd
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"