Prognozy dla rynku komórkowego

Co najmniej połowa mieszkańców naszej planety posiada obecnietelefon komórkowy. Jak bardzo w najbliższych latach rozrośnie sięten rynek?

km
km
Udostępnij artykuł:

Firma Informa Telecoms & Media szacuje, że w latach 2007 -2013 globalne dochody z usług mobilnych zwiększą się o 56 procent:z 769 miliardów do 1,03 biliona dolarów.

Jednocześnie firma prognozuje ogromny wzrost liczby mobilnychsubskrypcji, przy czym wielu użytkowników posiada i będzie posiadaćwięcej niż jedną komórkę lub kartę SIM. W związku z tym do 2013roku stosunek liczby subskrypcji do liczby mieszkańców wzrośnie wskali światowej do blisko 75 procent, w niektórych krajachprzekraczając nawet poziom 150 procent.

Dużo bardziej ostrożna w swoich przewidywaniach jest firma Frost& Sullivan. Z przedstawionej przez nią w grudniu minionego rokuprognozy wynika, że między 2008 a 2013 rokiem liczba mobilnychsubskrypcji na całym świecie wzrośnie z 2,59 miliarda (39 procentpopulacji globu) do 3,35 miliarda (51 procent).

Dla porównania, kilka miesięcy wcześniej (czerwiec 2008) firmaStrategy Analytics przewidywała, że w tym samym okresie liczbamobilnych subskrypcji na całym świecie zwiększy się z 3,9 do 5,6miliarda. Z kolei analitycy eMarketera szacują, że w roku 2012takich subskrypcji będzie 4,3 miliarda.

źródło: eMarketer

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele