Program „Azja Express” na antenie TVN pokazywany był w środy o godz. 21.30, w okresie od 7 września do 30 listopada br. Średnia widownia pierwszej edycji wyniosła 1,62 mln osób, co przełożyło się na 12,96 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 18,91 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 15,80 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Na drugim miejscu znalazł się finał, który śledziło 1,84 mln osób.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/medialny-spor-kuby-wojewodzkiego-z-malgorzata-rozenek-sa-naglowki-akcje-rosna-opinia ##
Dla porównania, emitowany częściowo w tym samym paśmie w analogicznym okresie ub.r. drugi sezon programu „Kto poślubi mojego syna?” gromadził średnio 1,23 mln widzów, co przekładało się na 8,14 proc. udziału w grupie 4+ i 10,29 proc. w 16-49. Oznacza to, że TVN w tym paśmie zyskał 390 tys. oglądających.
TVN w paśmie nadawania „Azji Express” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 13,92 proc., nadająca w tym czasie gł. „Na sygnale”. Trzeci był Polsat (8,75 proc.; „Top Chef. Gwiazdy od kuchni”, „Rinke za kratami” i filmy fabularne), a czwarta - TVP1 (7,04 proc.; gł. „Hit Hit Hurra!”, „Magazyn śledczy Anity Gargas” i mecze piłki nożnej).

Wśród widzów w grupach 16-49 i 16-59 TVN był już liderem (zdecydowana przewaga w tej pierwszej grupie). Druga była tutaj Dwójka, trzeci Polsat, a czwarta - Jedynka.
Wpływy reklamowe z pierwszego sezonu programu wyniosły 28,76 mln zł. Dla porównania, 2. sezon „Kto poślubi mojego syna?” z reklam przyniósł 14,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów, które mogą sięgać 70-80 proc.).
Zwycięzcami właśnie zakończonej edycji programu zostali Michał Żurawski i Ludwik Borkowski.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak wyszedł ten program i jak został przyjęty przez widzów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
- Wyniki oglądalności oceniamy jako bardzo dobre i jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to drugą edycję programu pokażemy jesienią przyszłego roku - dodaje Czaja.

„Azja Express” jest realizowana na podstawie holendersko-belgijskiego formatu „Peking Express”, w którym bierze udział osiem duetów gwiazd i ich bliskich. Program zakłada rywalizację par, które mają przebyć wyznaczoną trasę, dysponując minimalnym budżetem w kwocie 1 dolara na dzień na osobę. Drużyna, która dotrze jako ostatnia do wyznaczonego w danym odcinku celu jest eliminowana. Pierwszy sezon reality-show prowadziła Agnieszka Woźniak-Starak.











