Programy dla dzieci bez reklam

Filmy i programy dla dzieci nie będą przerywane reklamami

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Filmy i programy dla dzieci nie będą przerywane reklamami - zdecydowała sejmowa Komisja Kultury i Środków Przekazu debatując nad projektem tzw. małej nowelizacji ustawy o rtv.

W obecnie obowiązującej ustawie medialnej reklamy w programach dla dzieci są niedozwolone. W rządowym projekcie noweli ustawy o rtv, dostosowującym polskie prawo medialne do regulacji unijnych, znalazł się zapis mówiący, że programy publicystyczne, dokumentalne, a także audycje dla dzieci mogą być przerywane reklamami, jeśli trwają ponad 30 minut.

Regulacja została skrytykowana przez posłów opozycji. Poseł Porozumienia Polskiego Mariusz Grabowski wniósł poprawkę znoszącą rządową propozycję. Komisja przyjęła ją jednogłośnie. "Uważam, że przerywanie reklamami audycji dla dzieci to manipulacja dziećmi. One nie mają zmysłu krytycznego, nie umieją się bronić przed nachalnością reklamodawców" - wyjaśnił.

Komisja dyskutowała także nad definicją audycji pierwotnie wytworzonej w języku polskim. Zgodnie z projektem rządowym, nadawcy byliby zobowiązani do przeznaczenia co najmniej połowy kwartalnego czasu nadawania programu na audycje europejskie i co najmniej 30% na audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim.

Poseł PiS Marek Jurek zaproponował, by audycja wytworzona pierwotnie w języku polskim miała polski scenariusz i była wytwarzana przez polski zespół twórców. "Propozycja rządowa jest za mało konkretna i tak naprawdę program zrobiony na podstawie niemieckiego scenariusza albo wyprodukowany przez zagraniczną ekipę może być emitowany jako audycja polska. Tymczasem chodzi o to, żeby programy w języku polskim były produkowane przez naszych niezależnych producentów albo przez nasze telewizje" - powiedział Jurek.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele