Programy partnerskie na Facebooku – nowe narzędzie siec

Potencjał biznesowy serwisów społecznościowych stale rośnie. Narzędzie umożliwiające generowanie i publikowanie postów z linkiem partnerskim na Facebooku to dobry przykład wykorzystania największego portalu społecznościowego w działaniach e-commerce.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Takie rozwiązanie oferuje od niedawna sieć afiliacyjna Afiliant.com. Po zalogowaniu w panelu administracyjnym wydawca zyskuje dostęp do aplikacji, która pozwala w prosty sposób publikować posty na portalu Facebook. Wydawca wybiera swój prywatny profil lub stronę firmy, którą administruje.

Rosnąca popularność portalu i jego obecność w strategiach komunikacyjnych liczących się firm przyczyniły się do stworzenia pojęcia „F-commerce”. W wąskim rozumieniu oznacza to przeniesienie procesu zakupowego na ekosystem portalu. W szerszej perspektywie są to działania polegające na korzystaniu z mediów społecznych w celu wspierania transakcji kupna i sprzedaży.

- Narzędzie do publikowania postów na portalu Facebook to wstęp do działań f-commerce. Media społecznościowe w dużej mierze wykorzystują potęgę wzajemnego zaufania, dlatego produkt polecany przez wydawcę o dużym zasięgu w social media zwiększy liczbę potencjalnych klientów reklamodawcy - tłumaczy Waldemar Sadowski z sieci afiliacyjnej Afiliant.com.

W sześciu krokach prześledzimy mechanizm działania aplikacji przygotowanej przez sieć afiliacyjną:

Krok 1

Wydawca w panelu administracyjnym serwisu Afiliant.com wybiera program reklamodawcy, którego produkt chce reklamować w ramach platformy społecznościowej.

Krok 2

Następnie za pomocą wyszukiwarki wybiera produkt, którego będzie dotyczył post reklamowy.

Krok 3

Następnie wybieramy miejsce publikacji postu – własna tablica lub strona fan page.

Krok 4

Redagujemy treść postu dotyczącego produktu. Musimy pamiętać o specyfice społeczności internetowych. Nasze działania i kreowane przez nas treści muszą w jak największym stopniu angażować grupę docelowa i zachęcać do działania!

Krok 5

Przygotowany post publikujemy po zatwierdzeniu przyciskiem „wyślij”.

Krok 6

Gotowy post z linkiem partnerskim jest widoczny na wybranym profilu.

Wstęp do f-commerce?

Facebook ma ogromny – ale wciąż niewykorzystany - potencjał biznesowy. Portal może być bardzo skutecznym medium do promowania wybranych produktów – szczególnie wśród administratorów stron, które zgromadziły dużą liczbę aktywnych użytkowników.

Posty reklamowe na Facebooku wykorzystują również inny aspekt mediów społecznościowych. Użytkownicy tego typu serwisów wykazują skłonność do zamykania się w małych grupach. Wiele elementów takich jak wiek, sieć kontaktów, wspólne zainteresowania czy poglądy przyczyniają się do tworzenia niewielkich społeczności. To ważny sygnał dla e-marketerów. Mikrospołeczności umożliwiają bardziej precyzyjne targetowanie informacji i podnoszą skuteczność komunikatów reklamowych.

Źródło: Afiliant.com

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?