Protesty napędzają oglądalność kanałów informacyjnych. Liderem TVN24

W całej Polsce trwają od ponad tygodnia protesty przeciwko decyzji Trybunału Konstytucyjnego w sprawie zaostrzenia prawa aborcyjnego. Szeroko informują o nich kanały informacyjne, które notują rekordowe wyniki. Zarówno we wtorek, jak i w środę TVN24 był drugą najchętniej oglądaną telewizją w Polsce - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Tydzień temu w czwartek, kiedy zapadło orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego w sprawie przepisów aborcyjnych i rozpoczęły się uliczne protesty, TVN24 miał 7,03 proc. udziału, a dzień później 7,74 proc.

TVN24 zyskuje widzów

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House - w okresie od 22 do 28 października najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVN24. Średni dobowy udział stacji wyniósł 7,55 proc. wśród wszystkich widzów.

Stacja TVP Info w tym czasie miała 4,87 proc. udziału w 4+. Z kolei udział Polsat News wyniósł 2,80 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 udział TVN24 wyniósł 4,87 proc. Na drugim miejscu znalazł się Polsat News (2,72 proc. udziału), który miał lepszy wynik niż TVP Info (2,45 proc.).

grafika

Stacje newsowe rywalizują z „wielką czwórką”

Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że TVN24 wygrywa walkę o widza z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Kanał 27 i 28 października z udziałami na poziomie odpowiednio 8,77 i 8,80 proc. proc. był wiceliderem całego rynku. W pozostałe dni TVN24 w dobowych rankingach zajmowało miejsca 3-5.

TVP Info w dobowych ujęciach miedzy 22 a 29 października zajmowało miejsce 6 (tuż za „wielką czwórką” i TVN24), a Polsat News - 9-10.

Jak wynika z analizy Wirtualnemedia.pl TVN24 i Polsat News w ostatnich dniach notowały jedne z najwyższych dobowych udziałów w historii nadawania. Z kolei TVP Info notowało tylko nieznacznie wyższe SHR% niż zazwyczaj.

- Powtarza się sytuacja z marca - wzrost widowni telewizyjnej w ogóle a kanałów informacyjnych w szczególności. Tylko powody są tym razem dwa - oczywiście pandemia (zarówno w kwestii zapotrzebowania na informacje jak i wzrostu widowni telewizyjnej spowodowanego częściowym lockdownem) oraz niespokojna sytuacja w kraju związana z decyzją TK. I szczerze mówiąc nie wiem, który z tych dwóch dramatów wstrząsnął społeczeństwem bardziej, bo wirus, mimo wszystko, jest chyba bardziej przewidywalny - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, head of media w agencji One House.

grafika

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"