“Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”

Większość tygodników opinii zanotowała w maju br. spadki sprzedaży w stosunku do maja ub.r., gdy trwała kampania wyborcza, a najwięcej stracił “Przekrój”. Największym wzrostem pochwalić się może “Wprost”. Liderem został “Gość Niedzielny”, w czołówce “Uważam Rze”.

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w maju br. wyniosła 147 140 egz. i była o 5,58 proc. wyższa niż w maju 2010 roku. Tytuł ten dzięki temu awansował z pozycji drugiej na pierwszą.

Na drugą lokatę z pierwszej spadł tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 131 384 egz., co oznacza spadek o 6,41 proc. względem maja 2010 roku.

Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w piątym miesiącu br. wyniósł 128 228 egz. W kwietniu br. tygodnik ten zajmował także trzecie miejsce.

Liderem wzrostu był plasujący się na pozycji piątej “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem poszła do góry o 32,07 proc. do 84 165 egz. Sporo (30,67 proc.) zyskała też zajmująca kolejną pozycję “Gazeta Polska”.

Największy spadek zanotował natomiast siódmy w rankingu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik w maju br. zmalał o 16,04 proc. do 31 840 egz.

Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że wszystkie tygodniki zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najbardziej (o 16,69 proc.) poszła w dół sprzedaż “Gazety Polskiej”. 

Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w maju br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,36 proc. i wyniosła 346 512 proc. 

 

Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"