Public relations: więcej e-PR i social mediów, mniej media relations i reklamy

Agencje public relations z całego świata przewidują w najbliższych latach rozwój usług e-PR i działań w social mediach – wynika z badania Worldcom PR Group. Natomiast media relations – stanowiące obecnie główne źródło dochodów w branży – mają tracić na znaczeniu.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Badanie przeprowadzone przez Worldcom PR Group pokazują, że Agencje public relations najwięcej zarabiają obecnie na usługach z zakresu relacji inwestorskich (nawet do 100 proc. przychodów), media relations (do 95 proc.) i komunikacji wewnętrznej (do 80 proc.). Działania e-PR stanowią nadal tylko od 10 proc. do 30 proc. wszystkich wpływów, przy czym pozycjonowanie stron generuje średnio 10 proc. przychodów, badania – 18 proc., a usługi w social mediach – 30 proc..

Mimo to ponad połowa agencji uważa, że powinny rozszerzać swoje oferty właśnie o działania w internecie. W tej grupie firm 93 proc. chce rozwijać swoje kompetencje w mediach społecznościowych, 73 proc. – w usługach interaktywnych i wdrażaniu stron www, a 61 proc. – w pozycjonowaniu serwisów internetowych. 48 proc. agencji wskazuje również, że większe udziały w rynku będą mieć zarządzanie i usługi badawcze.

Z drugiej strony 20 proc. firm z branży PR przewiduje w ciągu najbliższych trzech lat ograniczenie działań reklamowych, a 19 proc. – usług media relations. Co dziewiąta agencja prognozuje, że zmniejszy się znaczenie marketingu bezpośredniego.

Badanie trendów w public relations zostało zrealizowane przez organizację Worldcom PR Group wśród 74 należących do niej agencji PR z całego świata.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"