Problem z płatnościami za telewizję i internet wskutek epidemii. „Wszystkie sprawy są rozpatrywane w trybie indywidualnym”

Dostawcy telewizji oraz internetu w Polsce podkreślają, że epidemia koronawirusa również jest trudna - nie tylko pod względem logistycznym, ale przede wszystkim biznesowym. Inea nie rozważa wprowadzenie systemu odraczania lub umarzania płatności, Multimedia Polska ma rozpatrywać zapytania indywidualnie, a UPC Polska zachęca do płatności online.

Nikola Bochyńska
Nikola Bochyńska
Udostępnij artykuł:

Epidemia koronawirusa na świecie oraz w Polsce spowodowała, że wielu pracowników przeszło na pracę zdalną, która wymaga szybkiego połączenia z internetem. Za pośrednictwem sieci prowadzone są także lekcje oraz wykłady w związku z zamknięciem szkół i uniwersytetów. Dodatkowo zwiększony ruch zanotowały platformy VOD, spodziewać się można także wzrostu czasu spędzonego przed telewizorem - z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że coraz większą popularnością cieszą się stacje newsowe.

Potrzeba podłączenia do sieci oraz telewizji w ostatnich dniach może okazać się niezbędna do życia – pracy, zdobywania informacji, a dla osób samotnie spędzających kwarantannę - może to być sposób na kontakt ze światem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanalow-informacyjnych-2019-rok-tvn24,7170773875935361a ##

Zdania w branży są podzielone

Jak wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl, od ubiegłego tygodnia przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zachęcał operatorów, aby wypracowali oni wspólne stanowisko w sprawie dostępu klientów do usług. Wśród propozycji miało paść m.in. odroczenie zaległych płatności na określony czas, tak by w razie gdyby ktoś z powodu braku bieżących środków na utrzymanie nie został odłączony o telewizji i internetu.

Na razie nie wypracowano jednak wspólnego stanowiska w tej sprawie. Spytaliśmy natomiast największych operatorów, jak oceniają pomysł ewentualnego odroczenia płatności lub częściowego z nich zwolnienia w okresie epidemii.

Prezes sieci Inea Michał Bartkowiak przekazał nam, że jego zdaniem „w dzisiejszych czasach i w tym szczególnym momencie dla naszego kraju zapewnienie dostępu do usług świadczonych przez operatorów telekomunikacyjnych jest dla obywateli niemal tak samo ważne, jak dostawy energii elektrycznej czy wody”. - Naszym obowiązkiem jest przede wszystkim utrzymanie ciągłości prowadzonej przez nas działalności, przy jednoczesnej trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych pracowników. Nie będzie to jednak możliwe, jeśli nie zostanie zachowany lub w znaczącym stopniu zostanie zachwiany mechanizm przepływu środków pieniężnych od klientów do naszych firm - podkreśla.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/programy-sniadaniowe-ogladalnosc-2019-pytanie-na-sniadanie,7170770372352129a ##

Dodaje, że firma dotkliwie odczuwa skutki zaburzeń w dostawach materiałów i sprzętu niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania. - Trudności te zostały zapoczątkowane jeszcze w końcówce ubiegłego roku, gdy miał miejsce wybuch epidemii w Chinach. Dzisiaj dodatkowo obserwujemy rosnące wyzwania związane z utrzymaniem działania usług telekomunikacyjnych, które wynikają między innymi z ograniczonej dostępności pracowników. Już dzisiaj zaczynamy ponosić realne koszty i negatywne konsekwencje wprowadzonych ostatnio ograniczeń w normalnym funkcjonowaniu gospodarki. Dalsze pogłębianie się tej sytuacji może w konsekwencji doprowadzić do problemów finansowych operatorów telekomunikacyjnych. To niezwykle niebezpieczna sytuacja, dlatego nie rozważamy wprowadzenia mechanizmów systemowego odraczania czy umarzania płatności – zaznacza Michał Bartkowiak. - Znamy swoją odpowiedzialność. Jest nią zapewnienie naszym klientom możliwości pracy zdalnej, komunikowania się ze światem oraz dostępu do informacji. Pozostałe kwestie należą do kompetencji organów i instytucji państwowych - podsumowuje.

Prośby rozpatrywane indywidualnie

Krystyna Kanownik, rzeczniczka prasowa Multimedia Polska odpowiedział nam, że spółka analizuje prośby klientów znajdujących się w trudnej sytuacji i proponuje odpowiednie rozwiązania. - Przyjęliśmy, iż zawsze podchodzimy w sposób indywidualny do kierowanych do nas próśb związanych z kłopotami finansowymi. Tym bardziej teraz. Na wniosek klienta, w uzasadnionych przypadkach dopuszczamy rozłożenie ewentualnych należności na raty lub przesunięcie terminu płatności - informuje nas.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-2019-tvp1-i-polsat-liderami-tvp-sport-do-gory,7170764657116801a ##

Michał Fura, rzecznik prasowy UPC Polska przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl, że w UPC ponad 90 proc. płatności za usługi dokonywanych jest przez klientów drogą elektroniczną. - Ze względu na zagrożenie koronawirusem i akcją #zostanwdomu podchodzimy indywidualnie do każdej prośby klienta, pomagając w dokonaniu płatności zdalnie lub szukając rozwiązania odpowiadającego ich indywidualnym potrzebom, stawiając bezpieczeństwo i zdrowie klientów na pierwszym miejscu - informuje nas.

Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy platformy Canal+ również zapewnia, że jeśli chodzi o płatności za rachunki abonentów "do każdego takiego przypadku spółka podchodzi indywidualnie i stara się wspólnie znaleźć rozwiązanie najlepsze dla klienta".

Olga Zomer, rzeczniczka prasowa Cyfrowego Polsatu odpowiada podobnie: - Wszystkie prośby i sprawy klientów są rozpatrywane w trybie indywidualnym i po ich przeanalizowaniu jest podejmowana decyzja - stwierdza.

W ubiegłym tygodniu Orange Polska poinformowało, że odroczy terminy płatności klientom o dwa tygodnie. Dotyczy to osób, które mają co najmniej 65 lat, a ich rachunki zostały wystawione od 26 lutego do 14 marca. Termin będzie liczony od daty płatności, jaka obowiązuje na rachunku. O prolongacie seniorzy mają być informowani mailowo lub smsem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

Na koniec ub.r. UPC Polska miało 1,484 mln klientów, po wzroście o 18,2 tys. w ciągu kwartału. Najpopularniejszymi usługami operatora są telewizja i internet, natomiast ubyło użytkowników telefonii stacjonarnej. Firma zanotowała wzrost przychodów o 2,5 proc. do 1,63 mld zł.

Z kolei w zasięgu sieci Inea jest ok. 550 tys. gospodarstw domowych, ich światłowód dociera do ok. 300 tys. gospodarstw domowych.

W ub.r. grupa kapitałowa Cyfrowy Polsat zanotowała 11,68 mld zł przychodów sprzedażowych i 1,11 mld zł zysku netto. Liczba sprzedanych przez nią usług zwiększyła się o 2,8 proc. do 17,39 mln, natomiast liczba abonentów zmalała o 1,2 proc. do 5,64 mln.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"