Dzięki koronawirusowi stacje newsowe biją rekordy oglądalności. W sobotę TVP Info liderem całego rynku

Od 9 do 17 marca TVP Info miało 7,28 proc. udziału w rynku telewizyjnym, TVN24 - 6,45 proc., a Polsat News - 2,97 proc. W poszczególnych dnach stacje newsowe rywalizują z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. 14 marca TVP Info z wynikiem na poziomie 8,75 proc. było stacją dnia - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W ostatnich dniach tematem numer jeden w polskich mediach jest sytuacja związana z rozwojem koronawirusa w naszym kraju. Dotychczas w Polsce COVID-19 zaraziło się 287 osób, z czego 5 zmarło.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement - udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom - w okresie od 9 do 17 marca najpopularniejszą stacją informacyjną w Polsce było TVP Info. Średni dobowy udział stacji wyniósł 7,28 proc. wśród wszystkich widzów, 4,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 i 5,09 proc. w grupie 16-59.

Stacja TVN24 w tym czasie miała 6,45 proc. udziału w 4+, 5,83 proc. w 16-49 i 5,61 proc. w 16-59. Z kolei udziału Polsat News wyniosły odpowiednio 2,97 proc., 3,16 proc. i 3,17 proc.

grafika

TVP Info stacją dnia w sobotę

Z analizy danych dzień pod dniu wynika, że stacje newsowe wygrywają walkę o widza nawet z poszczególnymi kanałami z tzw. „wielkiej czwórki”. Zwłaszcza jest to widoczne w przypadku TVP Info, które 14 marca z udziałem na poziomie 8,75 proc. było liderem całego rynku (druga w kolejności TVP1 miała 7,30 proc. udziału, a dalej uplasowały się: TVN24, TVP2, TVN i Polsat). W pozostałe dni TVP Info w dobowych rankingach zajmowało miejsca 2-6.

TVN24 w dobowych ujęciach miedzy 9 a 17 marca zajmowało miejsca 3-6, a Polsat News - 8-11

grafika

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVP Info klasyfikowane było jako 4-10 stacja dnia, TVN24 - 3-7, a Polsat News - 9-12.

grafika

O koronawirusie szerzej zaczęto informować we wtorek, 21 stycznia br., kiedy to w Chinach zaczęła wyraźnie rosnąć liczba zachorowań, a także pojawiły się pierwsze ofiary śmiertelne oraz zaobserwowano rozprzestrzenianie się wirusa na inne kraje. Przez kolejne tygodnie COVID-19 był jednym z głównych tematów w mediach (obok kampanii wyborczej do zbliżających się wyborów prezydenckich). Średnie udziały TVN24 od tego dnia do 17 marca br. wyniosły odpowiednio 4,99 proc., 3,25 proc. i 3,33 proc., TVP Info - 4,87 proc., 2,18 proc. i 2,79 proc., a Polsat News - 1,68 proc., 1,27 proc. i 1,39 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/stacje-telewizyjne-zmieniaja-ramowki-w-zwiazku-z-koronawirusem-programy-sniadaniowe-nadal-z-goscmi,7170732909889153a ##

Trzy główne stacje w analizowanym okresie miały wyższe wyniki niż w całym 2019 roku. Wzrost SHR% 4+ w przypadku TVN24 w 4+ wyniósł 6,60 proc., TVP Info - 29,61 proc., a Polsat News - 38,78 proc.

grafika

TVN24 liderem oglądalności w 2019 roku. Telewizja Republika straciła najwięcej

Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału wyniósł 3,65 proc. (po wzroście o 6,42 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-2019-rok-atv-top-kanaly-programy-reklama,7173202253018753a ##

Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym roku kanał miał 1,13 proc. udziału, po wzroście względem 2018 roku o 1,07 proc. Stacja od 20 września w ramach testów nadaje na multipleksie czwartym DVB-T w Warszawie, Katowicach, Poznaniu oraz Trójmieście.

grafika
Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online