Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że RMF FM (Grupa RMF) w lipcu cennikowo zarobiło z reklam aż o 39,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Głównie z powodu tak dużego spadku tej stacji wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni zmalały w skali roku o 4,4 proc., podczas gdy w I półroczu były o 17,8 proc. wyższe niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).
Niewielki spadek - 5,1 proc. - cennikowych wpływów reklamowych zanotowała w lipcu Trójka (Polskie Radio), za to nieznaczne wzrosty - Eska Warszawa i Eska Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - 3 i 7,9 proc. Natomiast po kilkanaście procent więcej zarobiły z reklam Jedynka (Polskie Radio), Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) i Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - odpowiednio: 17,4, 12,4 i 10,4 proc.

Jeszcze większe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w lipcu Radio ZET (Eurozet) i Tok FM (Agora) - 29,4 i 31,4 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła aż o 67,4 proc. więcej niż rok wcześniej.











