Przychody International Communication od spółki Time, będącej brokerem reklamowym Radia SuperNova, poszły w górę z 4,96 do 5,67 mln zł.
International Communication przez lata nadawało Radio Wawa, które z początkiem maja zostało przekształcone w Radio SuperNova. Nowa rozgłośnia notowała dużo niższą słuchalność - przykładowo w trzecim kwartale ub.r. miało 1 proc. udziału rynkowego, podczas gdy rok wcześniej Radio Wawa zanotowało 1,9 proc. (dane z badania Radio Track).
Wzrost przychodów nadawcy był nieco wyższy niż dynamika całego polskiego rynku reklamy radiowej, który według danych Publicis Groupe urósł w ub.r. o 13,9 proc. (czyli 94,9 mln zł) do 776 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/radio-eska-z-11-mln-zl-zysku-wplywy-7-proc-w-gore,7169850907387521a ##
Wzrosły koszty pracownicze, bez dywidendy dla Time’u

Koszty operacyjne International Communication zwiększyły się z 4,34 do 4,99 mln zł, przede wszystkim za sprawą wzrostu wydatków na wynagrodzenia z 1,47 do 2,05 mln zł i na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 205,1 do 276 tys. zł.
Przeciętne zatrudnienie w firmie zwiększyło się z 20,92 do 24,81 etatów. Natomiast koszty usług obcych zmalały z 1,84 do 1,78 mln zł.
Zysk sprzedażowy spółki wzrósł z 621,8 do 712,3 tys. zł, zysk operacyjny - z 670,5 do 714,4 tys. zł, a zysk netto - z 602,6 do 637,7 tys. zł.
Time jako jedyny udziałowiec firmy postanowił, że jej zeszłoroczny zysk netto w całości zasili kapitał rezerwowy. Na koniec ub.r. spółka miała na rachunkach bankowych 1,27 mln zł, wobec 231,9 tys. zł rok wcześniej.

W Radiu SuperNova disco polo
W pierwszej połowie lutego br. Radio SuperNova zmieniło format muzyczny: w playlistach dodano piosenki disco polo, pasma zostały wydłużone, zniknęła publicystyka nadawana w południe, a audycje straciły nazwy. - Przeprowadziliśmy szczegółowe badania preferencji naszych słuchaczy i w konsekwencji wprowadzamy kolejny etap zmian programowych, m.in. w zakresie brzmienia stacji - tłumaczył Paweł Szaniawski, prezes International Communication.
Nie dało to wyższej słuchalności: od lutego do kwietnia stacja miała jedynie 0,6 proc. udziału (Radio Wawa przed rokiem miało 1,4 proc.).

Na swoje pierwsze urodziny stacja ogłosiła konkurs dla słuchaczy, w którym zadaniem jest wyrażenie swojej opinię o rozgłośni.











