##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/monika-olejnik-odchodzi-z-radia-zet-konrad-piasecki-poprowadzi-audycje-gosc-radia-zet ##
Czy jest to tylko posunięcie PR-owe? Wydaje się, że może za tym stać właśnie kontekst polityczny. Monika Olejnik jest osobą znienawidzoną - i to dosłownie - przez zwolenników „dobrej zmiany”. Nie trawią jej. W tym sensie, dla medium mainstreamowego, jakim jest Zetka, może być osobą niewygodną - gdyż jej obecność polaryzuje całą antenę, czego jej właściciele mogą chcieć uniknąć. Ma to szczególne znaczenie w rywalizacji na rynku reklamy w świetle zapowiedzi utworzenia „narodowego domu mediowego”, który podlegałby władzy PiS.
Konrad Piasecki natomiast został w zeszłym roku Dziennikarzem Roku, co czyni z niego z pewnością osobę niezwykle pożądaną w polskich mediach. Udało mu się jednak zachować większą wstrzemięźliwość w deklarowaniu swoich sympatii politycznych i jest przez to osobą dużo bardziej strawną dla PiS-owskiego elektoratu, który niewątpliwie także słucha Zetki.

Najprościej rzecz ujmując skomentowałbym to tak: duża część tortu reklamowego w Polsce stała się obecnie „narodowa”, czyli podlega ręcznemu sterowaniu z ośrodków władzy PiS. Sterując pieniędzmi Orlenu, Lotosu i innych spółek Skarbu Państwa partia rządząca może wywierać dość bezpośredni wpływ na media komercyjne dyktując im swoje warunki. I to się zaczyna dziać. Media to biznes - a biznes jest bezlitosny. Żaden właściciel spółki mediowej w Polsce nie pójdzie na wojnę z władzą, gdyż na tym nie tylko nie można zyskać, ale bardzo wiele można stracić.
Rafał Betlejewski, dziennikarz i performer, redaktor naczelny Medium Publicznego, w przeszłości dziennikarz Polskiego Radia RDC
Według badania Radio Track od lutego do kwietnia br. udział Radia ZET w rynku radiowym wyniósł 13,6 proc.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tomasz-zimoch-odsuniety-przez-polskie-radio-od-komentowania-euro-2016-i-igrzysk-olimpijskich ##











