Raport Groupon: Polek Portret Własny 2014

Groupon Polska już po raz trzeci przygotował raport z badania*, w którym kobiety same nakreśliły obraz współczesnej Polki oraz przedstawiły jej poglądy na kwestie takie jak rodzina i życie uczuciowe, praca i kariera, wypoczynek i zakupy. Badanie co roku uzupełniane jest o kolejne istotne sfery kobiecego życia. Tym razem w ankiecie pojawiły się pytania o zdrowie i sposoby dbania o nie. Najnowszy raport Polek Portret Własny 2014 dostarcza o nich wielu ciekawych informacji, niekiedy zaskakujących, a nawet kontrowersyjnych.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Zdecydowana większość uczestniczek dobrowolnej ankiety (81%) jest w wieku 20-35 lat, 71% ma wykształcenie wyższe lub studiuje, 64% pracuje zawodowo, a 73% mieszka w dużym lub średnim mieście. Zdaniem aż 81% ankietowanych idealny wiek do założenia rodziny to dekada pomiędzy 25. a 35. rokiem życia, a dla 82% optymalna liczba dzieci w rodzinie to 2. Dla 72% odpowiedni wiek do usamodzielnienia się to 20-25 lat.

Polki wyraźnie opowiadają się za nowoczesnym modelem rodziny (77%), w którym małżonkowie wspólnie utrzymują dom i wychowują dzieci oraz dzielą się obowiązkami. W stosunku do zeszłorocznego badania widoczny jest spadek akceptacji dla modelu liberalnego, dopuszczającego związki osób tej samej płci – w zeszłym roku akceptowało je 19% respondentek, a w tym roku już tylko 13%.

U swoich życiowych partnerów kobiety najbardziej cenią odpowiedzialność (93%), opiekuńczość (80%), poczucie humoru (76%) i zaradność (74%). Widać tutaj nieznaczny wzrost zapotrzebowania na mężczyzn opiekuńczych – cecha ta awansowała z miejsca trzeciego na drugie. Podobnie jak przed rokiem Polki deklarują, że najmniej uwagi zwracają u mężczyzn na urodę (28%) i sprawność fizyczną (19%). 

Kategoria zdrowie, dodana w tym roku, dostarcza nieco niepokojących danych. Dwie na trzy respondentki (61%) wykonują ogóle badania okresowe co dwa lata lub częściej, a trzy na cztery (78%) równie często wykonuje badania ginekologiczne. Wprawdzie aż 70% ankietowanych kobiet deklaruje, że wykonywało badania bardziej specjalistyczne, takie ja mammografia czy cytologia, w ostatnim roku lub dwa lata temu, jednak co czwarta (23%) przyznała, że takich badań nigdy nie wykonywała. Co druga uczestniczka ankiety potwierdziła, że w ostatnim roku odchudzała się lub stosowała dietę. Także połowa badanych zadeklarowała brak zadowolenia ze swojego wyglądu. 47% Polek uprawia aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu lub częściej, jednak aż 28% przyznało, że nie uprawia jej wcale.

W stosunku do zeszłorocznego badania nastąpiła nieznaczna poprawa w kwestii równouprawnienia kobiet i mężczyzn w miejscu pracy. Przed rokiem aż 72% ankietowanych kobiet było zdania, że zarabiają mniej niż mężczyźni, wykonując tę samą pracę. W tym roku odsetek ten obniżył się do 67%. 56% uważa, że kobiety mają mniejsze szanse na awans niż mężczyźni (przed rokiem 58%), zaś 52% skarży się na gorsze traktowanie w miejscu pracy (przed rokiem 55%). W 2013 roku 39% ankietowanych uważało, że kobiety są w miejscu pracy traktowane na równi z mężczyznami, w 2014 roku taką opinię wyraziło już 42% z nich.

* Badanie, w formie dobrowolnej ankiety internetowej, przeprowadzone w dniach 1-5 marca 2014 r. na niereprezentatywnej grupie kobiet N = 1212. 

Informacja o Groupon

Groupon (NASDAQ: GRPN) jest liderem na rynku ofert lokalnych, od którego rozpoczynasz przeglądanie Internetu zawsze gdy chcesz kupić cokolwiek, gdziekolwiek i kiedykolwiek. Dzięki globalnemu zasięgowi oraz tysiącom partnerów biznesowych, Groupon oferuje najlepsze oferty na usługi, podróże i produkty na całym świecie w cenach nie do pobicia.

Niezależnie od tego czy korzystasz z komputera, czy urządzenia mobilnego, zawsze znajdziesz na Groupon najciekawsze oferty w mieście dzięki Groupon Local, najlepsze propozycje podróży na Groupon Travel oraz bogaty wybór elektroniki, ubrań i akcesoriów na Groupon Shopping.

Groupon wnosi także nową jakość w świat małych i średnich przedsiębiorstw, udostępniając im bogaty zestaw usług i narzędzi, takich jak możliwość tworzenia indywidualnych kampanii, kontrola i analiza danych sprzedażowych, obsługa płatności i rozliczeń, system rezerwacyjny oraz obsługa operacji w punkcie sprzedaży i wiele więcej aby pomóc w zdobyciu nowych lojalnych klientów oraz bardziej efektywnym prowadzeniu biznesu.

Jeśli chcesz się zapisać do codziennego biuletynu Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl, wpisz swój adres e-mail oraz wybierz z listy swoje miasto. Jeśli chcesz pobrać aplikację mobilną Groupon, wejdź na stronę www.groupon.pl/jak-dziala-groupon-mobile. Jeśli jesteś przedsiębiorcą i chcesz rozpocząć współpracę z Grouponem, wejdź na stronę works.groupon.pl.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji