Raport specjalny Skąpiec.pl: Kup AGD w sieci

Skąpiec.pl – najstarszy polski serwis porównujący ceny w sklepach internetowych wydał raport specjalny dotyczący rynku AGD w internecie.Kolejny już, po telefonach komórkowych, raport dotyczący preferencji zakupowych internautów został przygotowany w oparciu o analizę ruchu ponad 2 mln potencjalnych e-konsumentów, którzy w okresie od stycznia do końca kwietnia odwiedzili ponad sto kategorii tematycznych z zakresu AGD w serwisie Skąpiec.pl.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

- Przygotowując raport skupiliśmy się nie tylko na prezentowaniu najpopularniejszych produktów w kilkunastu wybranych kategoriach. Zależało nam na użyteczności prezentowanych treści, dlatego w opracowaniu pojawiły się poradniki zakupowe przygotowane przez serwis JakKupować.pl dotyczące każdej z trzynastu kategorii oraz komentarze właścicieli sklepów internetowych – mówi Monika Witoń, specjalista ds. PR porównywarki.

W podzielonym na dwie części raporcie można znaleźć informacje dotyczące zarówno asortymentu małego, jak i dużego AGD. Na ponad sześćdziesięciu stronach czytelnik znajdzie informacje dotyczące m.in. pralek, zmywarek czy kuchni elektrycznych i gazowych. Nie zabraknie również danych na temat preferencji zakupowych e-konsumentów dotyczących produktów takich jak roboty kuchenne czy odkurzacze.

- W raporcie specjalnym znalazły się również zestawienie najpopularniejszych produktów segmentu AGD. Przygotowaliśmy również zestawienia popularności dla każdej z poszczególnych kategorii omawianych w raporcie. Z doświadczenia wiemy, że informacje tego typu interesują naszych Użytkowników – powiedziała Monika Witoń.

Najpopularniejszym produktem AGD ostatnich miesięcy według użytkowników Skąpiec.pl jest żelazko Philips GC4410. Osoby które wybrały ten sprzęt doceniły dużą moc żelazka, atrakcyjny design oraz prostotę obsługi. W zestawieniu 10 najpopularniejszych produktów serwisu znalazły się urządzenia takich producentów jak Bosch, Electrolux oraz Simens.

Zanim kupisz sprawdź trendy

Z analizy przygotowanej przez Skąpiec.pl jasno wynika, że zainteresowani zakupami produktów AGD w sieci Polacy najczęściej w wyborze kierują się marką producenta. Na przykład ponad 49% osób, którzy poszukiwali w serwisie informacji na temat odkurzaczy wybrało filtrowanie właśnie za pomocą tego parametru. Takie informacje jak typ odkurzacza i jego moc miały drugorzędne znaczenie. Podobnie było w przypadku większości kategorii, przy czym okazało się, że cena która ma mniejsze znacznie, jeśli chodzi o drobny sprzęt AGD interesuje nas bardziej kiedy planujemy zakup pralki, zmywarki czy kuchni.

Pomimo wzrostu znaczenia ceny jako parametru, którym posługujemy się przy wyborze sprzętu nie wahamy się zainwestować w zakup, który ma służyć nam przez długie lata. Większość odwiedzających Skąpiec.pl konsumentów zainteresowanych AGD wybierała urządzenia ze średniej półki cenowej. Jednak z danych sklepów internetowych wynika, że najczęstszym kryterium wyboru jest nadal cena.

-Niezależnie od tego czy kupowane są, najpopularniejsze w kategorii małego AGD, żelazka i golarki elektryczne, będące tuż za peletonem odkurzacze, czajniki elektryczne i roboty kuchenne, czy, nabywane rzadziej, blendery i sokowirówki, decyduje zawartość portfela. Z naszych danych wynika, że średnio za artykuł małego AGD płacimy ok. 300 złotych, a na duże sprzęty niewiele ponad 1200 – komentuje Paulina Pilecka-Domin z redcoon Polska.

Wzrosło również zainteresowanie produktami o wysokiej klasie energetycznej. Od kilku lat, dzięki wprowadzeniu wymogów unijnych, sprzęty AGD stały się bardziej energooszczędne. Popularnością na Skąpiec.pl cieszą się urządzenia z klasy A+. Mniej potencjalnych konsumentów wyraża zainteresowanie droższym sprzętem o wyższej klasie energooszczędności A++.

Chociaż główną grupą docelową raportu są konsumenci zainteresowani zakupami w sieci, ale również właściciele sklepów internetowych mogą skorzystać na zapoznaniu się z jego treścią.

Pomimo, że segment AGD jest jednym z najprężniej rozwijających się na polskim rynku e-commerce brakuje opracowań badających preferencje zakupowe klientów. Analizując zestawienia produktowe zaopatrujący sklepy specjaliści mogą uzyskać interesujące informacje na temat kształtowania się trendów zarówno w całym dziale AGD, jak i w poszczególnych kategoriach produktowych.

Partnerami raportu specjalnego są serwis JakKupować.pl oraz We-Dwoje.pl. Raport został objęty patronatem medialnym następujących serwisów: eGospodarka.pl, Videotesty.pl, Kuchnie.pl AGDRTV24.pl, media2.pl, e-biznes.pl oraz Opineo.pl.

Raport został przygotowany przez serwis Skąpiec.pl zajmujący się porównywaniem cen w sklepach internetowych na podstawie analizy ruchu w ponad stu kategoriach zawierających sprzęt AGD. Badanie przeprowadzono między styczniem a kwietniem 2011 roku.

Całość raportu można pobrać ze strony Skąpiec.pl

###

Więcej informacji na temat raportu udziela:

Monika Witoń

Specjalista ds. PR

m.witon@skapiec.pl

-----

www.skapiec.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu