Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)

Wydatki reklamowe w mediach pozainternetowych w lutym wzrosły cennikowo o 7 proc. Procentowo najwięcej poszły w górę w kinach, zaś na outdoorze zmalały o ponad jedną trzecią. Swoje budżety reklamowe najbardziej zwiększyły Kino Świat i USP Zdrowie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Reklama w telewizji i radiu na plusie, outdoor mocno zmalał. Mniejsze budżety Ferrero i Media Expert (Top10)
Cleo w bożonarodzeniowym spocie Media Expert

W lutym tradycyjne media (bez internetu) zarobiły na reklamach 2,88 mld zł, czyli 7 proc. więcej niż w lutym 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Ponad połowa tej kwoty (1,56 mld zł) trafiła do telewizji, która w skali roku zwiększyła  wpływy z reklam o 5,7 proc.  

Na reklamę w radiu przeznaczono z kolei 740,8 mln zł (wzrost o 2,9 proc.), a na promocję na łamach magazynów – 223 mln zł (wzrost rdr o 4,6 proc.).

Blisko 199 mln zł marketerzy wydali na reklamę w kinach (wzrost rdr o 138,6 proc.),  zaś na reklamę w gazetach przeznaczyli 92,8 mln zł (spadek rdr o 1,5 proc.).  Wydatki na reklamę zewnętrzną wyniosły z kolei w omawianym okresie 68,2 mln zł (spadek rdr o 36,7 proc.).  

grafika

Ferrero Polska i Media Expert tną budżety

Niezmiennie największym reklamodawcą mediów tradycyjnych pozostaje farmaceutyczna spółka Aflofarm Farmacja Polska – w lutym br. wydała na reklamę 265,4 mln zł, czyli 12,4 proc. więcej w  porównaniu z lutym 2022 roku.

Drugi w zestawieniu Natur Produkt Zdrovit przeznaczył na wsparcie swoich marek w mediach 75,3 mln zł, zwiększając wydatki w skali roku o 10,9 proc. Podium zamyka sieć sklepów Lidl z wydatkami w kwocie 71,1 mln zł, o 4,4 proc. wyższymi niż przed rokiem.

Wydatki reklamowe firmy Terg, właściciela sieci elektromarketów Media Expert, wyniosły w omawianym okresie 69,7 mln zł (spadek rdr o 8,6 proc.), USP Zdrowie – 58,6 mln zł (wzrost o 26,3 proc.), a Euro-Net Warszawa – 52,6 mln zł 9wzrost rdr o 5,5 proc.).

Jeronimo Martins Polska, właściciel m.in. sklepów Biedronka wydał na reklamy 46,6 mln zł (wzrost rdr o 2,8 proc.), Ferrero Polska – 43,3 mln zł (spadek o 13,3 proc.), Oleofarm – 37,2 mln zł (wzrost rdr o 0,5 proc.), a dystrybutor filmowy Kino Świat – 33,3 mln zł (wzrost rdr o 139,1 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji