Banner piwa Żywiec, którego dotyczyła skarga otrzymana przez Komisję Etyki Reklamy, wyświetlał każdemu odbiorcy pytanie, czy ukończył 18 lat. Jednak – jak zauważył autor protestu – nawet po wybraniu negatywnej odpowiedzi reklama przekierowywała na stronę Żywca. Tam pojawiał się napis „Nie masz ukończonych 18 lat, ale NAJLEPSZE przed Tobą”, a obok niego – kufel piwa. Autor skargi uznał, że taki przekaz narusza ustawę o wychowaniu w trzeźwości.
Odpowiadająca za tę reklamę Grupa Żywiec wyjaśniła, że banner w opisywanej formie pojawił się w internecie wskutek błędu. „Omyłka ta została skorygowana i obecnie nie zachodzi sytuacja, która podniesiona została w skardze konsumenckiej” – podkreśliła firma.
W ocenie Komisji Etyki Reklamy banner w postaci opisanej przez autora skargi naruszył ustawę o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi. Zespół orzekający uznał też, że reklama nadużyła zaufania odbiorców i wykorzystała ich brak doświadczenia lub wiedzy, łamiąc w ten sposób branżowy kodeks etyczny. Członkowie komisji docenili jednocześnie, że Grupa Żywiec szybko zareagował na skargę, modyfikując odpowiednio przekazu.












