RMF FM z większym wzrostem reklamowym od Radia ZET. Aflofarm promuje się najmocniej

W 2023 roku marketerzy zwiększyli wydatki na reklamę w radiu o ponad 7 proc. RMF Classic zarobiło na reklamach więcej o jedną trzecią, a Antyradio - o jedną czwartą. Zdecydowanym liderem pozostaje RMF FM, natomiast wśród reklamodawców na czele jest Aflofarm Farmacja Polska przed Lidlem i Euro-netem - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
RMF FM z większym wzrostem reklamowym od Radia ZET. Aflofarm promuje się najmocniej
Odbiornik DAB+ (fot. Adrian Gąbka)

W 2023 roku radio zarobiło na reklamach nieco ponad 11 mld zł, co oznacza 7,2 proc. wzrost w porównaniu do 2022 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Pozycję reklamowego lidera niezmiennie utrzymuje RMF FM z przychodami reklamowymi na poziomie 3,6 mld zł, większymi rdr o 16,2 proc. Tuż za nim plasuje się Radio Zet, które na reklamach zarobiło nieco ponad 2 mld zł, czyli o 1,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Podium zamyka Program III Polskiego Radia, w którym reklamodawcy zostawili 329,8 mln zł – zaledwie 2 proc. więcej niż w 2022 roku.

Kolejną pozycję w rankingu zajmuje radiowa Jedynka, która jako jedyna rozgłośnia z czołówki tych o największych wpływach reklamowych notuje spadek przychodów – w ciągu roku zmalały o 16,7 proc., do nieco ponad 312 mln zł.

W TOK FM reklamodawcy wydali 291,2 mln zł (+11,9 proc.), w Vox FM - 192,6 mln zł (+2,8 proc.), w Antyradiu - 177,8 mln zł (+25,3 proc.), w RMF Classic - 171,4 mln zł (+30,6 proc.). Eska Warszawa zarobiła na reklamach 163 mln zł (+6,5 proc.), a Eska Wrocław - 150,9 mln zł (+8,2 proc.).

W radiu najwięcej wydaje Aflofarm

Największym reklamodawcą radiowym w 2023 roku była firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Na promocje swoich marek wydała w stacjach radiowych 1,07 mld zł.

Drugie miejsce zajmuje firma Terg, właściel sieci Media Expert z wydatkami w wysokości 963,1 mln zł, zaś podium zamyka Euro-net Warszawa, który na reklamę w radiu przeznaczył 561 mln zł. Na reklamach Lidl Polska rozgłośnie zarobiły w 2023 roku 308,8 mln zł, a na kampaniach Natur Produkt Zdrovit - 295 mln zł. 

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online