Reklamy tygodnia: Activia, H&M, IKEA, Sony Xperia XZ (wideo)

Wśród najlepszych reklam minionego tygodnia znalazły się po dwie kampanie polskie i zagraniczne. Są to rodzime reklamy promujące marki Activia i Sony Xperia XZ oraz międzynarodowe spoty IKEA oraz H&M.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Sony Mobile Polska - Sony Xperia XZ

Tej reklamy nie mogło zabraknąć w naszym rankingu - Stuhr jest tutaj po prostu niezastąpiony.

W ramach kampanii reklamującej smartfon Sony Xperia XZ udostępniono spot, w którym Maciej Stuhr opowiada o zaletach urządzenia, parodiując vlogerów zajmujących się tematyką technologiczną. W klipie Maciej Stuhr zabawnie odpakowuje i opisuje pompon tak, jakby był to nowy smartfon.

Wideo zostało opublikowane na facebookowym fanpage’u Sony Mobile Polska.

 

Wiosną br. Maciej Stuhr wystąpił w internetowych reklamach Actimela, śpiewał w nich optymistyczne piosenki.

Udostępniono też klip, w którym informację prasową opisującą smartfon Sony Xperia XZ rapuje MC Silk.

 

IKEA - „We help you make it”

Brawo dla marki za to, że po dwóch latach znów wraca do komunikowania się działaniami zwracającymi uwagę na istotę życia domowego.

W poniedziałek IKEA rozpoczyna w Stanach Zjednoczonych kampanię reklamową pod hasłem „We help you make it”.

W spocie zatytułowanym „The Dream” pokazano różnych ludzi (ojca małego dziecka, gospodynię domową, nowożeńców) w codziennych życiowych sytuacjach. Spot kończy się słowami „Make the dream yours”. W 60-sekundowym spocie marketer podkreśla funkcjonalność swoich towarów we wszystkich aspektach współczesnego życia.

Kampania będzie obejmować emisję spotów w telewizji i internecie oraz reklamy drukowane.

 

Inspiracją do przeprowadzenia tej kampanii były wyniki badań, które kilka tygodni temu zlecił amerykański oddział IKEA instytutowi Economist Intelligence Unit. Wynika z nich, że dla większości ankietowanych ważniejsze od gromadzenia dóbr materialnych są doświadczenia życiowe, szczególnie czas spędzany z przyjaciółmi i rodziną, czas spędzany też w domu. I dlatego IKEA postanowiła w nowej kampanii zwrócić uwagę, jak ważny w życiu ludzi jest właśnie ich dom.

W tym roku mijają dwa lata od momentu, w którym IKEA w Stanach Zjednoczonych przeprowadziła kampanię wizerunkową koncentrującą się na życiu domowym.

Agencje: Ogilvy, MEC, Ketchum, Apco

H&M: David Beckham i Kevin Hart

Choć odzieżowy brand promuje swoją nową kolekcję niezwykle długim filmem reklamowym, to chce się go oglądać. Świetnie odnaleźli się w nim David Beckham i Kevin Hart.

Firma odzieżowa H&M rozpoczęła emisję krótkometrażowego, ponad pięciominutowego filmu promującego nową jesienną kolekcję tej marki. Jego bohaterami są David Beckham i Kevin Hart.

 

W spocie pokazano podróż Davida Beckhama i Kevina Harta , którzy wybrali się do Las Vegas, by tam nakręcić film muzyczny. Przez większość drogi Hart przekonuje Beckhama m.in. do śpiewania. Do celu nie udaje im się jednak dotrzeć z powodu różnych wybryków Harta. Ostatecznie bus zsuwa się ze skarpy i płonie, a motocykl który został nie ma paliwa. Więc Hart i Beckham wracają pieszo. Spot kończy się hasłem „All you need are the essentials”.

Kevn Hart pojawił się w reklamie H&M obok Davida Beckhama jesienią ub.r. - wtedy w spocie były piłkarz nie mógł nagrać reklamy dla tej marki odzieżowej, bo skutecznie przeszkadzał mu w tym właśnie Hart. Obecny spot jest kontynuacją poprzedniego.

Agencja: Adam&Eve / DDB London

Activia: „Live inSync”

Dotychczas Activia mogła być kojarzona jako produkt, który pomaga zachować szczupłą sylwetkę. Ta reklama może to zmienić, bo ma przekonać kobiety do wiary w siebie i swoje możliwości.

Firma Danone w kampanii marki Activia motywuje kobiety pod hasłem „Live InSync”. Jej celem jest wzmacnianie wiary kobiet we własny potencjał i możliwości. W Polsce ambasadorkami akcji zostały Olga Kozierowska i Kinga Baranowska.

 

Marka Activia kampanią „Live InSync”, zwraca uwagę na problem często zaniżonego poczucia własnej wartości wśród kobiet. Celem działań jest zmotywowanie ich do życia zgodnie z ideą InSync - w dialogu z ,,wewnętrznym krytykiem ”  i uwzględnieniem własnego potencjału oraz pozytywnego myślenia o sobie.

Kampanię poprzedziło badanie ponad 16 tysięcy kobiet z 15 krajów, w tym z Polsk, dotyczące tego, co je motywuje, w jakim stopniu korzystają z własnych możliwości i jak osiągają równowagę.  Z badania wynika przede wszystkim, że dla 89 proc. kobiet akceptacja siebie samej ma nieporównywalnie większą wartość niż komplementy od innych. Polki dojrzały do tego, by myśleć, że sukces  - niezależnie od indywidualnych sposobów jego definiowania - pochodzi z wnętrza człowieka, w mniejszym stopniu jest pochodną otoczenia zewnętrznego.

Rozmowy z badanymi kobietami i pogłębione obserwacje ich postaw stały się początkiem zmiany kierunku komunikacji marki Activia i przyczynkiem do realizacji kampanii angażującej konsumentów na poziomie emocjonalnym. Ekspertką wspierającą nową kampanię marki Activia została Olga Kozierowska - mentorka i trenerka biznesu. Natomiast na ambasadorkę inicjatywy wybrano himalaistkę, zdobywczynię dziewięciu ośmiotysięczników – Kingę Baranowską.

Kampania prowadzona będzie w telewizji, prasie, internecie (m.in. w social media). Spot telewizyjny emitowany od najbliższego poniedziałku zaprezentuje sylwetki kobiet, które dzielą się swoją własną wersją tego, co dla nich oznacza idea życia InSync. W ramach kampanii zaplanowano także działania na platformie Onet.pl. Ich głównym elementem będzie internetowy program prowadzony przez Olgę Kozierowską, goszczącą osiem inspirujących kobiet, które swoim  przykładem będą zachęcać do życia zrównoważonego i pełnego wiary we własne możliwości.

Agencje: Young & Rubicam, MediaCom, Garden of Words, VML Poland.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+