Reklamy tygodnia: Tymbark, Duracell, Nike, fotoradary i PGE (wideo)

Do cotygodniowego zestawienia najciekawszych reklam portal Wirtualnemedia.pl tym razem wytypował jedną reklamę zagraniczną, trzy polskie i akcję społeczną. Są to: spot Duracella, kampanie Tymbarka, Nike, PGE oraz Głównego Inspektoratu Ruchu Drogowego.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Reklamy tygodnia: Tymbark, Duracell, Nike, fotoradary i PGE (wideo)

Tymbark: najlepsze połączenie

Ciekawa kreacja reklamy outdoorowej to wciąż w Polsce rzadkość. Gigantyczne usta, słomka i butelka na pewno nie pozostaną niezauważone.

Maspex Wadowice rozpoczął w tym tygodniu kampanię reklamową promującą dwa orzeźwiające warianty napojów Tymbark: Malina-Mięta i Cytryna-Mięta. Działania prowadzone są na nośnikach reklamy zewnętrznej na ulicach największych miast (Kraków, Warszawa, Łódź, Poznań). Są to billboardy w dwóch wersjach: dwu i trójwymiarowej, w formie owocowych, malinowych lub cytrynowych ust, połączonych słomką z ogromną butelką napoju Tymbark. Towarzyszy temu hasło „Najlepsze połączenie”.

Jest to kontynuacja kampanii telewizyjnej rozpoczętej w połowie maja.

Agencje:  Brainbox (kreacja), Mindshare (media)

grafika
grafika

Duracell: miś dla córki od ojca-żołnierza

Duracell to jak widać nie są zwykłe baterie. Emocjonalny i wzruszający film poruszył zapewne niejedno serce.

Produkująca baterie firma Duracell rozpoczęła kampanię opartą na prawdziwej historii jednej z amerykańskich rodzin. Pokazuje w niej relację między córką a ojcem żołnierzem, który przebywa na misji wojskowej.

Reklama pokazuje mężczyznę-ojca w mundurze wojskowym, w koszarach, który instaluje w pluszowym misiu baterie Duracell i nagrywa kilka zdań skierowanych do córki, mówiąc m.in. że ją kocha.

W kolejnym ujęciu pokazano jak dziewczynka rozpakowuje pudełko, w którym znajduje dużego pluszaka. Gdy naciska guzik na nim, słyszy słowa, które mówi do niej tato. Głos ojca wywołuje u niej wielką radość, natomiast powoduje wzruszenie na twarzy matki dziecka i żony żołnierza.Reklama powstała w związku z Dniem Niepodległości przypadającym w Stanach Zjednoczonych na 4 lipca. Oparta jest na prawdziwej historii Roberta Nilssona, kontrolera ruchu lotniczego, jego żony Denise i ich córki.

Agencja: Anomaly

 

Nike: Złam granice prędkości

Nike to dla wielu już kultowa marka sportowego obuwia. Tu nie tyle pokazano zalety produktu, co jego przeznaczenie. W akcję zaangażowano znanych sportowców, a dzięki Strusiowi Pędziwiatrowi reklama jest zabawna.

W nowej globalnej kampanii reklamowej Nike sportowcy z różnych dyscyplin wspólnie z bohaterem kreskówek Strusiem Pędziwiatrem zachęcają do regularnego biegania. Akcja przebiega pod hasłem „Nike So Fast”, które w Polsce brzmi: „Złam granice prędkości”.

W spocie występują m.in. koszykarz Kobe Bryant, tenisiści Serena Williams i Rafael Nadal, piłkarz Wayne Rooney oraz lekkoatleci Shelly-Ann Fraser-Pryce i Michael Johnson. Pojawia się też animowany Struś Pędziwiatr, znany z kreskówek „Looney Tunes”. Wszyscy zachęcają do regularnego biegania i ustanawiania swoich rekordów prędkości. W kampanii prezentowane są buty z serii Nike Zoom Air.

 

Akcja obejmuje też działania i treści w serwisie Nike.com. Dostępny jest tam ośmiotygodniowy plan treningowy, pomagający biegaczom o różnym stopniu zaawansowania w najszybszym pokonaniu mili. Plan zawiera zestawy ćwiczeń, motywującą muzykę, rady ekspertów i zabawne klipy ze Strusiem Pędziwiatrem i innymi bohaterami „Looney Tunes”. Z kolei w aplikacji Nike+ Training Club pojawiło się 12-tygodniowe wyzwanie biegowe. Kampania potrwa do końca sierpnia. Na początku lipca zaprezentowano pierwszy trening noszący nazwę „Ready, Set, Zoom” - autorstwa trenerki Marie Purvis. Następnie co dwa tygodnie udostępniane będą nowe zestawy ćwiczeń, przygotowane przez każdego z sześciu zaangażowanych w zadanie trenerów. Finał odbędzie się 30 sierpnia podczas globalnego wyzwania biegowego: Najszybszy Dzień na Ziemi. Reżyserem klipu jest Neal Brennan, współtwórca serii komediowej „The Chappelle Show”.

Agencje: Wieden + Kennedy (globalna kreacja), 180heartbeats + Jung v. Matt (polska adaptacja), Mindshare Polska (zakup mediów).

grafika

Główny Inspektorat Ruchu Drogowego: Zwolnij! Nie bądź baranem...na drodze

Fotoradary to zmora większości kierowców, ale gdyby nie one na polskich drogach mielibyśmy nie lada samowolkę i sytuację niczym na torze F1. I dobrze, że GIRD o tym przypomina.

Kampania „Bezpiecznie na drogach” promuje centralny system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, m.in. fotoradary. Ma na celu z jednej strony uświadomienie kierowcom konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego, a z drugiej podkreślenie roli, jaką w poprawie bezpieczeństwa na drogach odgrywa system automatycznego nadzoru nad ruchem, obejmujący m.in. fotoradary.

Spoty i plakaty z akcji odwołują się do statystyk wypadków drogowych oraz wpływu na nie systemu automatycznego nadzoru nad ruchem. Ponadto wykorzystują sugestywną metaforę wyrażoną w haśle głównym: „Zwolnij! Nie bądź baranem… na drodze”.

 

Akcja w różnych mediach (telewizji, radiu, prasie, internecie i na outdoorze) potrwa do końca września. Ponadto zaplanowano m.in. pikniki informacyjne i konferencje eksperckie.

Agencja: Partner of Promotion

 

grafika

PGE Polska Grupa Energetyczna: ekologiczny mural na zaporze w Solinie

Każda kolejna reklama z nudnym głosem lektora w tle przeszła by niezauważona. Tymczasem PGEprzekonuje do wartości, z którymi chce być kojarzona poprzez zaangażowanie w nietypową akcję w jednym z bardziej znanych zakątków na południu Polski.

Na zaporze w Solinie powstaje ekologiczny mural - organizatorem przedsięwzięcia jest PGE Polska Grupa Energetyczna. Prace rozpoczęto 26 czerwca, a całość można podziwiać od 2 lipca.

Na ścianach tamy powstaje obraz wykonywan techniką clean (reverse) graffiti - tworzony jest za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem i czyszczeniu poszczególnych warstw powstałego na przestrzeni lat osadu. W pracy nie są wykorzystywane żadne substancje chemiczne. Ekologiczna technika wykonania ma odzwierciedlać cele producenta energii elektrycznej.

grafika

Mural ma 91 metrów szerokości i 54 wysokości, dzięki czemu jest największym tego typu projektem na świecie. Do tej pory podobne obrazy powstawały jedynie na murach lub chodnikach. W wykonanie muralu zaangażowanych jest kilkanaście osób, a prace prowadzone są w dzień i w nocy. Obraz przedstawia charakterystyczne dla Bieszczad okazy fauny i flory. Powstawanie muralu i postępy prac można na bieżąco obserwować w osobnym kanale na YouTube.

Koncepcję i projekt obrazu przygotowała agencja Scholz & Friends oraz ilustrator Przemysław „Trust” Truściński. Artystycznej pracy na wysokości podjęła się ekipa Good Looking Studio.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online