Od stycznia do czerwca br. wydatki na reklamy w dziennikach wyniosły 653,3 mln zł. To 12,7 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl opracowanej na podstawie raportu Kantar Media (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Dziennikiem, w którym reklamodawcy wciąż inwestują najwięcej, jest „Gazeta Wyborcza” (Agora). Tytuł utrzymuje pozycję lidera, mimo że jego wpływy z reklam były w skali roku mniejsze o 13,8 proc. i wyniosły 147,8 mln zł.
Drugie miejsce na reklamowym podium gazet codziennych zajmuje „Fakt” (RASP) z przychodami w kwocie 67,9 mln zł, niższymi rok do roku o 4,8 proc. Trzecią lokatę zajmuje z kolei „Rzeczpospolita”(Gremi Media). Ten dziennik zarobił na reklamach 19,8 proc. mniej niż przed rokiem - 52,5 mln zł. W maju br. „Rzeczpospolita” wyprzedziła pod względem sprzedaży „Dziennik Gazetę Prawną”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-spadek-czytelnictwa-faktu-i-gazety-wyborczej-przeglad-sportowy-wyprzedzil-super-express_1 ##
W czołówce 10 największych pod względem przychodów reklamowych dzienników tylko trzy miały, w porównaniu z I połową ub.r. wpływy z reklam wyższe.
11,2 proc. więcej w tym roku zarobił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) - 28,3 mln zł. O 6,9 proc. więcej wydali na reklamy marketerzy w „Głosie Wielkopolskim” (Polska Press) - 21,7 mln zł. Z kolei „Dziennik Polski” (Polska Press) zarobił 19,5 proc. więcej niż rok temu - 14,9 mln zł.
Pozostałe dzienniki Polska Press miały niższe wpływy z reklam. „Dziennik Zachodni” zarobił 1,2 proc.mniej (24,5 mln zł), „Dziennik Bałtycki” - 11 proc. mniej (20,4 mln zł), „Dziennik Łódzki” - 8,8 proc. mniej – 15,6 mln zł.
O 18,5 proc. spadły też zarobki reklamowe „Super Expressu” - z 58,5 do 47,7 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/twoj-styl-przed-viva-liderem-reklamowym-magazynow-pani-i-zycie-na-goraco-najmocniej-w-gore-top10 ##











