Reklamy w polskim internecie: które formaty i branże z najwyższym CTR?

W IV kwartale ub.r. ponad jedna piąta reklam w polskim internecie promowała usługi telekomunikacyjne, a prawie jedna piąta - oferty finansowe. Wśród formatów dominował double billbord.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z prowadzonego przez Gemius badania gemiusAdMonitor wynika, że w IV kwartale ub.r. zdecydowanie najczęściej w polskim internecie były emitowane reklamy firm z branży telekomunikacyjnej i finansowej. Tych drugich było o jedną czwartą więcej niż kwartał wcześniej.

grafika

Najwyższe CTR osiągnęły reklamy żywności (1,06 proc.), branży „czas wolny” (1,01 proc.) oraz napojów i alkoholi (0,86 proc.). Natomiast najwyższe wyniki wskaźnika uCTR - pokazującego, jak wielu użytkowników spośród tych, którzy widzieli daną kreację, kliknęło w nią - zanotowały reklamy ofert z branży czas wolny (1,86 proc.), żywności (1,79 proc.) oraz produktów farmaceutycznych (1,54 proc.).

Z kolei wśród formatów reklamowych zdecydowanie najczęściej były wyświetlane double billbordy, przy czym zanotowały mniej emisji niż we wcześniejszym kwartale. 

grafika

Pod względem średniego CTR najlepiej wypadły formaty double billbord + toplayer (2,29 proc.), preroll (1,93 proc.) oraz wallpaper (1,72 proc.). Te same formaty osiągnęły najwyższe wartości wskaźnika uCTR: Double Billbord + Toplayer - 2,80 proc., toplayer - 2,59 proc., a wallpaper - 2,36 proc.

Z kolei wskaźnik CTR dla mailingów wyniósł w IV kwartale 16,74 proc., czyli minimalnie więcej niż kwartał wcześniej. Samych kampanii opartych na mailingu było mniej niż we wcześniejszym kwartale - ich odsetek zmniejszył się z 31,59 do 27,89 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele