Reklamy w TVN tanieją o 25 proc., „Fakty” poniżej 20 tys. zł

W cenniku reklamowym TVN spoty są średnio aż o 25,6 proc. tańsze niż rok wcześniej. Obniżki najmocniej widać w przypadku wieczornego pasma informacyjnego z „Faktami”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W styczniowej ofercie reklamowej TVN cena żadnego 30-sekundowego spotu nie przekracza 30 tys. zł. Najdroższe są reklamy przy „Faktach”: emisja w dzień powszedni kosztuje 26,3 tys. zł, w sobotę - 19,9 tys. zł, a w niedzielę - 29,9 tys. zł. Tymczasem przed rokiem ceny spotów przy programie wynosiły od 33,7 do 36,5 tys. zł.

Staniały też reklamy przy innych programach z wieczornego pasma informacyjnego TVN. Ceny spotów przed serwisem sportowym wynoszą obecnie od 15,2 do 26,7 tys. zł (przed rokiem było to 28,1-31,2 tys. zł), przed prognozą pogody - od 15,3 do 23,6 tys. zł (wobec 22,5-25,2 tys. zł rok wcześniej), natomiast przed „Uwagą!” - od 13 do 17,7 tys. zł (wobec 18,2-22,8 tys. zł przed rokiem).

Reklamy przy serialu „Na Wspólnej” kosztują obecnie 22,1 tys. zł, o 4,9 tys. zł mniej niż rok wcześniej. Natomiast za spot przy „W-11 wydziale śledczym” trzeba obecnie zapłacić 12,2-13,1 tys. zł (wobec 17,5-17,6 tys. zł przed rokiem).

Z kolei najdroższy spot przy piątkowym wieczornym filmie kosztuje 20,1 tys. zł (0,6 tys. zł mniej niż przed rokiem), przy sobotnim - 17,2 tys. zł (2,3 tys. zł więcej niż rok wcześniej), a przy niedzielnym - 17,7 tys. zł (aż o 5,2 tys. zł mniej niż przed rokiem).

Za to zdecydowanie droższe niż rok wcześniej są pakiety GRP. W tym skierowanym do mężczyzn w wieku 16-39 lat cena jednego GRP wynosi 5,34 tys. zł, o 1,3 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Natomiast za jeden GRP w pakiecie dla wszystkich widzów w wieku 16-49 trzeba zapłacić 3,3 tys. zł, o 490 zł więcej niż przed rokiem.

W listopadzie br. udział TVN w rynku telewizyjnym wyniósł 12,99 proc., o 2,49 pkt proc. mniej niż przed rokiem, a w grupie 16-49 - 14,87 proc., o 1,51 pkt proc. mniej niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).

W zeszłym tygodniu sprzedaż swojego styczniowego cennika reklamowego i oferty związanej z transmisjami igrzysk olimpijskich Soczi 2014 zaczęła Telewizja Polska (więcej na ten temat).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online