Reklamy do aplikacji Messenger zostały po raz pierwszy wprowadzone przez Facebook w lipcu ub.r. Są to jednak formaty statyczne, których celem jest zwiększenie ruchu lub konwersji.
Teraz w trakcie konferencji podczas festiwalu reklamy Cannes Lions (18-22 czerwca br.) Stefanos Loukakos, menedżer odpowiedzialny za segment reklamowy w Messengerze zdradził, że Facebook rozpoczął w należącym do niego komunikatorze testy nowego sposobu komunikacji.
Chodzi o reklamy wideo z włączoną opcją autoplay, co oznacza że odtwarzają się one automatycznie w momencie pojawienia się na ekranie użytkownika. Spoty są emitowane pomiędzy wiadomościami wymienianymi przez użytkowników.
Stefanos Loukakos potwierdził, że nowa opcja reklamowa jest na razie testowana na wąskiej grupie internautów. Przyznał że istnieją obawy w jaki sposób użytkownicy zareagują na ten sposób przekazu i czy nie uznają go za zbyt intruzywny. Menedżer zaznaczył jednocześnie, że dla Facebooka najważniejszy jest komfort użytkowników korzystających z Messengera, nie wiadomo zatem czy testowany format zostanie wprowadzony na stałe. Będzie to zależało od reakcji odbiorców na nowe reklamy wideo.

W pierwszym kwartale br. Facebook miał 2,2 mld użytkowników aktywnych w skali miesiąca i 1,45 mld w skali dnia. Firma zanotowała 11,97 mld dolarów wpływów (wobec 8,03 mld dolarów rok wcześniej) i 4,99 mld dolarów zysku netto (w I kwartale ub.r. było to 3,06 mld dolarów).











