Z danych Radio Track wynika, że 85,1 proc. uczniów w wieku 15-19 lat słucha radia przynajmniej raz dziennie.
Ten wynik, z okresu październik-grudzień 2011 r., był najwyższy w całej historii badania (od 2001 r.).

Uczniowie, podobnie jak pozostałe targety, słuchają radia rano – przed wyjściem do szkoły. W dni powszednie po 7 rano radio włączone ma co piaty uczeń. Jednak w odróżnieniu od starszych grup, drugi skok słuchalności następuje również wczesnym popołudniem – zasięg dynamicznie rośnie ok. godziny 15 i utrzymuje się na wysokim poziomie, powyżej 15 proc., aż do późnego wieczora.
Dwie trzecie uczniów deklaruje, że słucha radia przez komórkę, podczas gdy w ten sposób z telefonu korzysta tylko co trzeci dorosły w wieku 25-59 lat. Podobnie jest w przypadku odbioru za pomocą odtwarzacza mp3/mp4 - radia słucha tak co trzeci uczeń i co dziesiąty dorosły.
Uczniowie stanowią od 10 do nawet 20 proc. słuchaczy najpopularniejszych rozgłośni adresowanych do młodego słuchacza, takich jak Radio Eska, RMF Maxxx, Planeta FM czy Roxy FM.

Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala X-XII 2011, grupa celowa: uczniowie, 15-19 lat.











