Rekordowe wzrosty Lewandowskiego i SA Wardęga (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

W ub.r. facebookowy fanpage Roberta Lewandowskiego zyskał aż 2,3 mln użytkowników, a youtube’owy kanał SA Wardęga - ponad 400 tys. subskrybentów. Zestawienia i analizy najpopularniejszych polskich firm, marek i osób na Facebooku, Twitterze i YouTube - w raporcie NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Rekordowe wzrosty Lewandowskiego i SA Wardęga (raport z Facebooka, YouTube’a i Twittera)

Na początku ub.r. Robert Lewandowski miał na Facebooku zaledwie 230 tys. fanów, natomiast na koniec roku - aż 2,54 mln. Fanpage piłkarza skokowo zaczął zyskiwać na popularności w kwietniu i maju, kiedy Lewandowski strzelił cztery bramki Realowi Madryt i zaczęła się globalna kampania reklamowa Nike z jego udziałem (więcej na ten temat). Zawodnik zdobył nowych fanów z całego świata - obecnie na jego profilu tylko 566 tys. użytkowników (22,3 proc. wszystkich) jest z Polski (zobacz szczegóły). Po ponad dwa miliony użytkowników mają trzy polskie fanpage’e: oprócz Roberta Lewandowskiego - Serce i Rozum oraz Play.

Z kolei na YouTube wydarzeniem końcówki ub.r. było przekroczenie poziomu 1 mln subskrypcji przez kanał SA Wardega z zabawnymi filmikami (przeczytaj o tym więcej). W całym ub.r. zyskał on ponad 400 tys. nowych obserwujących, a jego filmiki zanotowały ogółem już ponad 100 mln obejrzeń.

Przy czym pod tym drugim względem Wardęga nie łapie się jeszcze do czołowej dziesiątki, w której przeważają kanały wytwórni i wykonawców muzycznych oraz stacji telewizyjnych zawierające zdecydowanie więcej materiałów. Zdecydowanym liderem jest kanał wytwórni Prosto, której 935 filmików zanotowało w sumie 435,4 mln odtworzeni. Jedynymi vlogerami w TOP10 są Niekryty Krytyk (147 filmików, 144,4 mln wyświetleń) i Remigiusz Maciaszek (aż 2,2 tys. wideo i 128,4 mln odtworzeni).

Na Twitterze bez zmian zdecydowanie najpopularniejsze z polskich profili są konta Wojciecha Szczęsnego i Joanny Krupy (mające, odpowiednio, 65,2 i 56,2 tys. followersów), które wyprzedzają profile MTV Polska (39,9 tys. obserwujących) i TVN24 (33,7 tys.). Z kolei najwięcej wpisów - 112,4 tys. - pojawiło się do tej pory na profilu Onet.pl Wiadomości agregującym linki do newsów z tego portalu, przy czym od lipca konto nie jest już aktywne.

Raport NapoleonCat.com i Wirtualnemedia.pl zawiera analizy fanpage’y facebookowych w 16 najważniejszych kategoriach, a także czołowych kanałów na YouTubie i kont na Twitterze.

O trendach na Facebooku piszą w raporcie Sebastian Umiński z Saatchi & Saatchi, Miłosz Belter z Catvertiser.com i Grzegorz Berezowski z NapoleonCat.com, o YouTube - Barbara Sołtysińska z LifeTube i Jacek Gadzinowski, a o Twitterze - Norbert Kilen z ThinkKong i Daniel Przygoda z K2 Social. Ponadto komentują Monika Czaplicka (autorka książki „Zarządzanie kryzysem w social media”), Filip Cieślak z Wirtualnej Polski i Mikołaj Nowak z „Faktów” TVN.

from

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele