Rekordowy wzrost reklamy internetowej. W górę o 24 proc.

Wydatki na reklamę internetową w Polsce były w III kwartale br. o 24 proc. większe niż rok wcześniej – wynika z badania IAB AdEx. Od lipca do sierpnia wartość polskiego e-marketingu wyniosła 368 mln zł.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

368 mln zł wydane w Polsce na reklamę internetową w III kwartale br. to o 24 proc. więcej niż rok wcześniej, natomiast 9 proc. mniej niż w II kwartale br. – Wynika z powtarzającej się sezonowości związanej z okresem wakacyjnym – opisuje Piotr Kowalczyk, prezes zarządu IAB Polska.

Przypomnijmy, że w I półroczu br. rynek w skali roku zyskał 18 proc. (więcej na ten temat). 24 proc. wzrostu osiągnięte od lipca do sierpnia br. to rekordowo wysoka w skali roku dynamika rozwoju wydatków e-marketingowych w naszym kraju.

grafika

Na display nadal przeznaczana jest prawie połowa budżetów na reklamę internetową, ale jego udział w rynku zmalał o kilka punktów procentowych. Biorąc po uwagę wartości bezwzględne, w III kwartale br. na display wydano 9 proc. więcej niż rok wcześniej, na ogłoszenia – 29 proc. więcej, na e-mail marketing – 31 proc. więcej, natomiast na SEM – aż 48 proc. więcej.

grafika

Coraz więcej środków polscy marketerzy przeznaczają w internecie na reklamy wideo.

grafika

W III kwartale br. prawie 40 proc. wartości polskiej reklamy internetowej to wydatki firm z sektorów finansowego, telekomunikacyjnego oraz mediów i rozrywki.

grafika

Dane pochodzą z badania IAB AdEx przeprowadzonego na zlecenie IAB Polska przez PricewaterhouseCoopers Polska wśród 29 największych podmiotów na polskim rynku reklamy internetowej (dane Bankier.pl wyestymowano na podstawie wyników z I półrocza br.). Za wydatki reklamowe uznano zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi) oraz zarówno wydatki o charakterze gotówkowym, jak i barterowym. IAB Polska zastrzega, że wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych i średnich podmiotów na rynku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online