Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)

W ostatnich miesiącach serwisy internetowe „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” osiągnęły rekordową jak dotąd odwiedzalność, po wielokrotnych wzrostach w skali roku. Niewielkie spadki zanotowały natomiast witryny „Gazety Wyborczej” (Wyborcza.pl i Wyborcza.biz), a większe - Dziennik.pl, Polskatimes.pl i Parkiet.com.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Rekordy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” - w dół „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Parkiet” (serwisy gazet)

W październiku br. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 5 mln internautów (real users), którzy wykonali w nim 182,72 mln odsłon (w tym 22,07 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził na stronie średnio 20:48 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród witryn gazet ogólnopolskich pod względem liczby użytkowników (kolejną w zestawieniu stronę „Super Expressu” wyprzedził o 1,9 mln) i odsłon (miał ich ponad trzy razy więcej niż witryna „SE” oraz ok. pięć razy więcej niż Wyborcza.pl i Przegladsportowy.pl). Natomiast wielokrotnie więcej czasu średnio spędzają na tych stronach użytkownicy serwisów dzienników gospodarczych: „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - godzinę i 23:59 minuty, oraz „Parkietu” (Gremi Business Communication) - 51:24 minuty. Na tym ostatnim przeciętny użytkownik wykonał 39,1 odsłon, na stronie „Faktu” - 36,5, a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 19,7.

Jednocześnie Fakt.pl w październiku umocnił się na pozycji piątego pod względem popularności portalu ogólnotematycznego, dystansując o2.pl (które miało 3,37 mln użytkowników i 668,2 mln odsłon, przy czym mniej więcej trzy czwarte ruchu zapewnia mu poczta mailowa - zobacz szczegóły) oraz TVN24.pl (3,69 mln użytkowników i 126,4 mln odsłon).

Rywalizację m.in. tych trzech serwisów o miejsce za „wielką czwórką” portali (Onet.pl, WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl) opisywaliśmy na początku grudnia.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2014-roku ##

Serwis „Super Expressu” (Murator) jest wiceliderem zarówno pod względem liczby użytkowników (3,12 mln w październiku), jak i odsłon (51,32 mln). Przy czym przeciętny odwiedzający spędził na nim tylko 9:06 minuty, a w całym zestawieniu krótszy średni czas na użytkownika zanotowały tylko Gazetaprawna.pl (5:29 minuty) i Polskatimes.pl (4:15 minuty).

„Gazeta Wyborcza” (Agora) i „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) mają w internecie po dwa rodzaje serwisów: ogólnotematyczne (odpowiednio: Wyborcza.pl i Dziennik.pl) oraz gospodarcze (Wyborcza.biz, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl). W obu przypadkach popularniejsza jest witryna ogólnotematyczna - w październiku Wyborcza.pl miała 2,82 mln użytkowników i 36,77 mln odsłon, a Wyborcza.biz - 1,57 mln użytkowników i 17,86 mln odsłon, natomiast Dziennik.pl mimo 165 tys. odwiedzających mniej niż Gazetaprawna.pl zanotował ponad dwa razy więcej odsłon i dwukrotnie dłuższy czas przypadający na średniego użytkownika.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/rosnie-sprzedaz-super-expressu-i-parkietu-gazeta-polska-codziennie-ponizej-20-tys-egz ##

Serwis „Naszego Dziennika” jako jedyny w zestawieniu nie jest objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nim internauci.

W skali roku bardzo duże wzrosty osiągnęły serwisy „Faktu” i „Przeglądu Sportowego”. Pierwszy zyskał 2,52 mln użytkowników i 127,4 mln odsłon (to aż 101,7 i 230,5 proc. w górę), a średni czas spędzany przez odwiedzającego wydłużył się o 7:05 minuty (51,6 proc. w górę). Z kolei Przegladsportowy.pl zanotował ponad trzy razy więcej użytkowników niż rok wcześniej (wzrost o 1,16 mln, czyli o 240 proc.) i prawie trzykrotnie więcej odsłon (16,73 mln, czyli 160 proc. w górę), przy niewielkim spadku średniego czasu (o 16 sekund, czyli 1,6 proc.).

Serwis „Super Expressu” zyskał w skali roku 148,8 tys. użytkowników (5 proc. w górę) i 22,76 mln odsłon (79,7 proc. w górę), a przeciętny czas spędzany przez użytkownika wydłużył się o 2:37 minuty (czyli o 40,3 proc.).

Wyborcza.pl co prawda miała o 382,3 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej (to 15,7 proc. w górę), ale zanotowała o 1,72 mln odsłon mniej (4,5 proc. w dół), a średni czas spędzany na stronie przez każdego odwiedzającego zmalał o 4:50 minuty (czyli o 23,6 proc.). Natomiast Wyborcza.biz straciła 85,9 tys. użytkowników i 1,73 mln odsłon (to spadki o 5,2 i 8,8 proc.), a czas na przeciętnego użytkownika zmalał o 15 sekund (czyli o 1,6 proc.).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacy-internauci-odwiedzaja-serwisy-faktu-super-expressu-i-gazety-wyborczej-analiza ##

W dalszej części zestawienia przeważają spadki. Procentowo największe zanotowały Polskatimes.pl (Polskapresse) - o 85,2 tys. użytkowników i 503,1 tys. odsłon, czyli o 18,5 i 17,9 proc. - oraz Parkiet.com (Gremi Business Communication) - o 17,3 tys. użytkowników, 2,03 mln odsłon i 21:45 minuty na użytkownika (to spadki o 15,3, 35,1 i 29,7 proc.). Za to Forsal.pl zyskał 17,1 tys. użytkowników i 443,1 tys. odsłon (to wzrosty o 6,1 i 16 proc.).

Na kolejnej podstronie analizujemy wyniki serwisów „Faktu”, „Super Expressu”, „Przeglądu Sportowego” i „Gazety Wyborczej” w ciągu roku

Serwis „Faktu” po raz pierwszy przekroczył poziom 3 mln użytkowników w styczniu br., a poziom 100 mln odsłon - w lutym. W czerwcu miał już 3,52 mln odwiedzających, a w lipcu, sierpniu i wrześniu - 4-4,1 mln odwiedzających i 119-133 mln odsłon.

Kolejny skok odwiedzalności nastąpił w październiku: serwis zyskał w skali miesiąca 872,7 tys. użytkowników i 52,5 mln odsłon. Wynika to m.in. z promowania treści z witryny na nowej odsłonie strony głównej Onetu (przeczytaj o niej więcej).

Przypomnijmy, że w listopadzie ub.r. Fakt.pl został udostępniony w gruntownie zmienionej wersji, inspirowanej witryną Bild.de (zobacz szczegóły).

Witryna „Faktu” to kolejna strona tytułu prasowego Ringier Axel Springer Polska zyskująca dzięki integracji z Onetem. Podobnie duży wzrost w ostatnich miesiącach zanotował serwis „Newsweeka” (co opisywaliśmy niedawno, analizując wyniki stron wszystkich tygodników opinii), a także witryna „Przeglądu Sportowego”, co opisujemy poniżej.

Na Fakt.pl w br. każdy użytkownik spędzał miesięcznie średnio 18-21 minut.

Witryna „Super Expressu” przez cały rok notowała stabilne wyniki: 2,7-3,1 mln użytkowników, 25-35 mln odsłon oraz 6-7 minut spędzane przez przeciętnego użytkownika miesięcznie.

W październiku br. wyraźnie podskoczyła liczba odsłon (do 51,3 mln) i średni czas na użytkownika (do 9:06 minuty).

Na Wyborcza.pl, tak samo jak innych stronach związanych z „Gazetą Wyborczą”, od lutego br. obowiązuje płatny dostęp do treści, pozwalający we wszystkich serwisach przeczytać za darmo tylko 10 tekstów w ciągu miesiąca (do końca września br. tę ofertę wykupiło 21,2 tys. użytkowników - zobacz szczegóły).

Wprowadzenie paywalla nie wpłynęło mocno na odwiedzalność Wyborcza.pl. W lipcu i październiku br. serwis miał po 2,8 mln użytkowników, tak samo jak w styczniu br., natomiast liczba odsłon w kolejnych miesiącach br. wynosiła 30-41 mln.

Zmalał natomiast średni czas spędzany na stronie. W ub.r. i styczniu br. ten wskaźnik wynosił ok. 20 minut (rekordowe 27:49 minuty było w marcu ub.r.), natomiast od kwietnia br. - ok 16 minut.

Serwis „Przeglądu Sportowego” stabilne wzrosty notował do maja br., kiedy miał o 285,6 tys. użytkowników i dwa razy więcej odsłon niż w październiku ub.r. Potem nastąpił skok odwiedzalności - w czerwcu, kiedy rozgrywane były piłkarskie mistrzostwa świata, witryna dwa razy więcej użytkowników i o dwie trzecie więcej odsłon niż w maju. W kolejnych miesiącach odwiedzalność strony utrzymała się na poziomie z czerwca - 1,6-1,7 mln użytkowników i ok. 30 mln odsłon.

Wyborcza.biz rekordową jak dotąd odwiedzalność osiągnęła w styczniu br. W kolejnych miesiącach serwis miał po 200-300 tys. mniej użytkowników i 3-6 mln mniej odsłon, a średni czas spędzany miesięcznie przez odwiedzającego wynosił zazwyczaj 13-15 minut, wobec 15-16 na przełomie ub. i br.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące