Drugi kanał Republiki zniknął z YouTube. Stacja może zmienić formułę

Kanał Republika Plus nie rozpoczął emisji satelitarnej, a jego przekaz na żywo zniknął z YouTube. – Nie ma tego streamu, ponieważ emitujemy w tym kanale filmy fabularne i dokumentalne, które mają licencję na Polskę, a nie mają na zagranicę. Musimy wdrożyć narzędzie, które pozwoli nam na dynamiczne podmienianie treści w trakcie emisji – mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, szef wydawców Republiki.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Drugi kanał Republiki zniknął z YouTube. Stacja może zmienić formułę
Republika Plus pokazuje m.in. program "Miłosz Kłeczek. W ruchu"

Zauważa, że podobny problem do niedawna był z reklamami. – Nie możemy na YouTube emitować tych reklam, które są pokazywane w telewizji. W tym czasie na tej platformie pojawiają się inne materiały. Musimy takie samo rozwiązanie wdrożyć w przypadku Republiki Plus. Kanał jest dalej nadawany w ofercie dostawców płatnej telewizji i na multipleksie lokalnym naziemnej telewizji cyfrowej – zapewnia Olechowski.

Przyszłość dodatkowych kanałów Republiki zależy od rozmów z partnerami

Republika Plus zaczęła testową emisję w sierpniu zeszłego roku na podstawie dawnej koncesji satelitarnej Telewizji Republika, kiedy ta otrzymała koncesję naziemną. Zamiast niektórych programów publicystycznych Republiki stacja pokazywała m.in. powtórki programu "Miłosz Kłeczek. W ruchu", materiały kulinarne ze śniadaniówki czy serial animowany "Bolek i Lolek".

Stacja trafiła na YouTube, do oferty Magenta TV od T-Mobile Polska, Supermedia (operator należący do Grupy ZPR Media) i na MUX-L2 naziemnej telewizji cyfrowej (Rybnik, Ornontowice). Później KRRiT zgodziła się ujednolicić nazwę i zapisy programowe w koncesjach naziemnej i satelitarnej Republiki.

W kwietniu KRRiT zdecydowała o przyznaniu koncesji satelitarnej kanałowi uniwersalnemu Republika Plus. W ciągu kilku tygodni miał pojawić się na satelicie. We wniosku koncesyjnym zaznaczono, że będzie to pozycja orbitalna Eutelsat 7E. Z wykazu Lyngsat.com wynika, że emisja satelitarna nadal nie ruszyła.

Nie uruchomiliśmy tego kanału z pełną pompą. Pracujemy nad trzema projektami równolegle. W zależności, jak potoczą się nasze rozmowy z partnerami ze Stanów Zjednoczonych i Europy, to być może będziemy w innym kierunku rozwijali ten kanał niż myśleliśmy

 tłumaczy Olechowski

Szefowie Republiki nie raz zapowiadali dodatkowe kanały telewizyjne. Wspominali nie tylko o stacji uniwersalnej, ale także sportowej i anglojęzycznej. Poza koncesją naziemną i satelitarną dla Republiki i koncesją satelitarną dla Republiki Plus, nadawca ubiega się w konkursie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczącym MUX-8 o koncesję dla uniwersalnej Republiki 2. Regulator nadal nie rozstrzygnął tego wniosku.

Na jakim etapie są prace nad stacją anglojęzyczną? – Trwają intensywne rozmowy na temat tego jak ma wyglądać, kto ma być zaangażowany. To jest duża inwestycja, więc szukamy partnera, który pomoże uruchomić emisję i zbudować całą redakcję, strukturę – odpowiada Olechowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Ciężarówki Coca-Coli wyruszają w Polskę. Odwiedzą 7 miast

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Dyson przegląda globalny budżet mediowy wart 500 mln dolarów. Po czterech latach wraca przetarg

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Wojtek Chaber i Marta Piechnik dołączyli do oLIVE media

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marka Oppo dołączyła do grona klientów agencji Ro

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Marcel Płoszczyński dołącza do agencji RO

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów

Chude lato byłego producenta "Familiady". Bez 90 proc. przychodów