Robert Lewandowski ambasadorem T-Mobile. "Polski powód do dumy"

Po kilku latach przerwy w kampanii T-Mobile pojawi się najlepszy polski piłkarz Robert Lewandowski. Zdaniem ekspertów z rynku reklamowego, to świetny ruch, bo nazwisko polskiego napastnika budzi wyłącznie pozytywne skojarzenia i pobudza wyobraźnię masowego klienta.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:

Wczoraj ruszyła pierwsza kampania T-Mobile - w ramach nowej umowy - z udziałem Roberta Lewandowskiego. Piłkarz w ramach współpracy z telekomem będzie reklamował działania strategiczne marki oraz kluczowe usługi z jego portfolio.

- Robert Lewandowski jest niezwykle utalentowanym i pracowitym zawodnikiem. Wierzę, że razem zbudujemy solidną drużynę i wzmocnimy markę, którą Polacy pokochają nie tylko za jakość, lecz także za pozytywne emocje - powiedział podczas prezentacji ambasadora Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

W spocie T-Mobile Polska Robert Lewandowski na stadionie zarośniętym wysoką trawą jednego z pracowników obiektu, który prosi piłkarza o drobną przysługę - przywitanie się z synem mężczyzny poprzez internetowy wideoczat. Transmisja szybko się jednak urywa, pracownik nie może znaleźć na stadionie odpowiedniego zasięgu, więc Lewandowski daje mu smartfon z internetem od T-Mobile.

Spot, utrzymany w konwencji „Bez nonsensów” obowiązującej w komunikacji marketingowej T-Mobile Polska od wiosny ub.r., kończy się informacją, że firma jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski. Umowa, zawarta w kwietniu br., będzie obowiązywała do końca 2022 roku.

5G w T-Mobile od czerwca

Reklama podkreśla, że T-Mobile Polska oferuje największą sieć w standardzie 5G (pod względem liczby stacji bazowych obsługujących ten standard). Telekom uruchomił sieć 5G na początku czerwca, usługa jest dostępna m.in. dla użytkowników z Warszawy i okolic, Łodzi, Krakowa, Poznania, Wrocławia, Płocka, Opola, Częstochowy, Rzeszowa, Bielsko-Białej, Kielc oraz Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego. Obecnie może z niej korzystać 6 mln użytkowników.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/t-mobile-promocja-oferta-dostep-netflikx-na-6-miesiecy-w-reklamie-sonia-bohosiewicz,7170490920056961a ##

Podpisanie kontraktu reklamowego z Robertem Lewandowskim T-Mobile ogłosił w zeszłym tygodniu.

 

Nowa akcja reklamowa obejmuje telewizję (spot 30- i 45-sekundowy), internet (spot 60-sekundowy, aktywności w social media) i nośniki stacjonarne.

Kampanię przygotował departament zarządzania marką T-Mobile Polska wraz z agencją DDB Warszawa, za realizację działań w internecie odpowiada agencja VMLY&R, materiały BTL opracowała firma ARC Worldwide Polska. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Mindshare Polska.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/heyah-oferta-nowa-jakie-ceny-wizerunek-haslo-wiesz-co-robic-wideo-oferta,7170504501835393a ##

Magia nazwiska Lewandowskiego

Rafał Baran, CEO FCBridge2Fun, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl przypomina pierwszą reklamę T-Mobile, w której wystąpił Lewandowski w ramach platformy komunikacyjnej "Hit od T-Mobile". - To ciągle niepobity rekord reklamowy T-Mobile - określa Baran, autor tamtego konceptu.

Zdaniem eksperta, ponowny angaż Lewandowskiego był "naturalny", w sytuacji kiedy telekom jest sponsorem piłkarskiej reprezentacji Polski oraz Bayernu Monachium, w którym na co dzień gra polski snajper.

- On jest naszym powodem do narodowej dumy, bo na skale globalna daje możliwość identyfikacji Polakom tak jak Boniek, Wałęsa, Jan Pawel Drugi oraz Wyborowa - ocenia Baran.

Rafał Baran zwraca także uwagę, że nazwisko Lewandowskiego wciąż silnie oddziałuje na masowego klienta, mimo że piłkarz reklamuje kilka marek. - Celebryci nadal działają - dodaje.  

- Myślę, że wiele osób dyskredytuje to narzędzie lub próbuje je ominąć, bo to mało oryginalne, ale to fakt, taki sam jak to, że wybory wygrywa się nie w Warszawie. Również wybory i preferencje marek z rynku masowego. A rynek telecom to rynek masowy. Jeśli T-Mobile chce mieć preferencje marki na masową skalę, sięga po narzędzia, które zawsze działają. Bo sponsoring reprezentacji Polski plus Lewandowski to decyzja na strzał atomowy, a nie z procy. Teraz jak zwykle kwestia jak to zrobić żeby wykorzystać te narzędzia i wyróżnić się spośród innych sponsorów reprezentacji i Lewandowskiego. W 2016 roku Lewandowski wystąpił równocześnie w bodajże 9 kampaniach równocześnie, ale wszyscy pamiętają te reklamę jak śpiewa z Kotem - podsumowuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Rafał Baran.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/t-mobile-promocja-oferta-dostep-netflikx-na-6-miesiecy-w-reklamie-sonia-bohosiewicz ##

Lewandowski w szczytowej formie

- Bardzo jestem ciekaw konceptu kreatywnego z udziałem Lewandowskiego. Szczególnie, że spot, w którym wystąpił wspólnie z Tomaszem Kotem odebrałem bardzo dobrze. W moim odczuciu poprzeczka wisi bardzo wysoko - mówi nam z kolei Daniel Przygoda, creative growth director z agencji Feeders.  

W ocenie eksperta, na korzyść wyboru Lewandowskiego przemawia to, że piłkarz jest u szczytu formy. - To jest rok Roberta Lewandowskiego. Prasa co i rusz entuzjazmuje się jego kolejnymi rekordami w lidze niemieckiej  - twierdzi Przygoda.

- Przez media przetoczyła się też fala komentarzy na temat odwołania tegorocznej Gali Złotej Piłki, w której był on faworytem. Bez wątpienia o Robercie Lewandowskim się mówi i mówić będzie, bo jest to jeden z naszych najlepszych produktów eksportowych i realny powód do domy. W tym sensie pomysł na zaangażowanie go w kolejnej odsłonie działań T-Mobile to pomysł trafiony. Postawili na mistrza. To zawsze dobry ruch - twierdzi Daniel Przygoda.

T-Mobile sponsorem Bayernu Monachium

T-Mobile jest głównym sponsorem Bayernu Monachium, w którym od sześciu lat gra Lewandowski. Logo telekomu jest widoczne na przedniej części koszulek zawodników.

Robert Lewandowski reklamował już T-Mobile w Polsce kilka lat temu. W 2014 roku wystąpił wspólnie z żoną Anną w kampanii nawiązującej do jego transferu z Borussii Dortmund do Bayernu, a w 2016 roku, przy okazji Euro 2020, reklamował telekom razem z aktorem Tomaszem Kotem.

Robert Lewandowski z kilkoma kontraktami reklamowymi

Od kilku lat Robert Lewandowski jest międzynarodowym ambasadorem chińskiego Huawei. Piłkarz promuje flagowe smartfony tej marki. W tym roku promował  także sklep z aplikacjami Huawei AppGallery.

Pod koniec ub.r. Lewandowski pojawił się w dwóch kampaniach Huawei: wizerunkowej pod hasłem „To, co ważne, nie zawsze przychodzi łatwo” (razem z Kubą Wojewódzkim i Marcinem Tyszką) oraz bożonarodzeniowej (wspólnie z Anną Lewandowską). Ponadto został ambasadorem akcji społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj!”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/badanie-popularnosci-sportowcow-lewandowski-rdest ##

W sierpniu po dwóch latach piłkarz ponownie pojawił się w kampanii reklamowej maszynek do golenia Gillette (produkowanych przez Procter&Gamble). Lewandowski od wielu lat promuje też inną marką tego koncernu - szampon do włosów head&shoulders. Wiosną ub.r. zaczęto emitować spot, w którym piłkarz trenuje młodego zawodnika i piłkarkę.

Ponadto Lewandowski jest ambasadorem marketingowym Oshee, a także rozwija też własne brandy. Na początku tego roku w sklepach pojawiła się kawa RL9.

W pierwszych dniach sierpnia wydawca gier komputerowych Movie Games podpisał z Lewandowskim umowę inwestycyjną, na mocy której spółka rozpocznie wydawanie gier o tematyce sportowej. - Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - skomentował to Robert Lewandowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"