Roboty będą pisać depesze dla Associated Press

Agencja informacyjna Associated Press jeszcze w tym miesiąc zacznie wykorzystywać roboty do przygotowywania depesz.

tp
tp
Udostępnij artykuł:

Przedsięwzięcie jest realizowane we współpracy z firmą Automated Insights, w której Associated Press posiada swoje udziały. W rezultacie specjalne, wykorzystujące zaawansowane algorytmy usługi będą odpowiadały za przygotowywanie części depesz - w szczególności analiz wyników finansowych. Szacuje się, że kwartalnie nowe narzędzie będzie w stanie opracować do 4,4 tys. materiałów.

Szefostwo agencji zapewnia, że wykorzystanie nowych narzędzi nie przełoży się na zwolnienia. Redaktor zarządzający Associated Press, Lou Ferrara stwierdził, że roboty są jedynie w stanie uzupełnić pracę dziennikarzy, odciążając ich w ten sposób i dając możliwość skupienia się na ważniejszych publikacjach.

Nie jest to pierwszy przypadek wykorzystania komputerów do przygotowywania materiałów prasowych. Automated Insights już wcześniej współpracowało z m.in. Yahoo podczas opracowywania publikacji do działu sportowego. Zautomatyzowane algorytmy działają również w redakcji dziennika „The Guardian”, gdzie w automatyczny sposób generują specjalne wydania gromadzące najlepsze artykuły z całego miesiąca.

tp
Autor artykułu:
tp
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele