Rokmates współpracuje ze Speakly od stycznia 2023 roku. W tym czasie zrealizowała działania z udziałem ponad 140 twórców internetowych. Rok temu przejęła również wyłączność na influencer marketing aplikacji do nauki języków obcych w Europie Środkowo-Wschodniej. Teraz współpraca wkroczyła natomiast na kolejny etap.
– Klientowi zależało na stworzeniu sprawnie działającej kombinacji kanałów (TikTok, Google, YouTube, Instagram i Facebook) do pozyskiwania użytkowników w Polsce, skalowaniu rynku za jej pomocą, a następnie wykorzystaniu jej jako szablonu dla kolejnych rynków. Powstał plan marketingowy na rok 2025 i zaczęliśmy wspólnie działać nad jego wdrożeniem. Bardzo cieszy nas duża otwartość i ogromne zaufanie ze strony klienta, bo dzięki temu możemy działać na tak szeroką skalę – mówi Weronika Nowik, senior account managerka w Rokmates.

Paid media jako przedłużenie strategii
Wcześniejsze działania Rokmates dla Speakly obejmowały kompleksowe działania influencer marketingowe oraz kampanie płatne na TikToku. W czerwcu wystartowały natomiast kampanie performance w ekosystemie Google. W sierpniu zakres obsługi został poszerzony o reklamy na platformach Meta. Oba kanały w założeniu agencji mają pełnić uzupełniającą się rolę.
W kampanii wykorzystywane są zarówno treści tworzone przez influencerów, jak i materiały produkowane przez agencję – dopasowane do wymagań kanałów paid media.
Rokmates odpowiada za całościową obsługę kampanii: opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej, przygotowanie scenariuszy, zorganizowanie planu zdjęciowego i koordynację produkcji. Kampania opiera się na istotnym insightcie dotyczącym nauki języków obcych.

Działania dla Speakly realizuje kilkuosobowy zespół agencyjny. Od 2023 roku współpracę z klientem koordynuje Weronika Nowik (senior account managerka), a kampanie performance marketingowe na wspomnianych platformach realizuje Bartosz Rochniak (account manager). Autorami strategii komunikacji i kreacji spotów reklamowych są Krzysztof Sarna (head of marketing & strategy) i Robert Fidler (creative lead), natomiast wsparcie komunikacyjne zapewnia Wojciech Grzegorzyca (senior communcations manager).
Zespół współpracuje także bezpośrednio z założycielem aplikacji – Ottem Ojametsem, ekspertami po stronie Speakly oraz przedstawicielami TikToka i Google. Kolejne etapy działań zakładają skalowanie kampanii na nowe rynki i wdrożenie zintegrowanego modelu akwizycji użytkowników.











