Rosną wpływy i zysk WPP. Sorrell: chcemy 45 proc. z internetu i rynków rosnących

Globalny koncern marketingowy WPP w I połowie br. zanotował wzrost wpływów o 2,7 proc. i zysku netto o 30 proc. Szef firmy, Martin Sorrell, zapowiada, żeby udział internetu i najszybciej rosnących rynków w jej przychodach zwiększy się w ciągu 5 lat do 45 proc.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W I półroczu grupa WPP zanotowała przychody wynoszące 5,45 mld funtów brytyjskich (o 2,7 proc. więcej niż rok wcześniej), 491 mld funtów zysku przed opodatkowaniem (15 proc. w górę w skali roku) i 364,8 mld funtów zysku netto (wzrost o 30 proc.).

Wpływy firmy w Ameryce Północnej zwiększyły się o 4,3 proc. do 1,68 mld funtów, a w Europie Zachodniej - o 0,6 proc. do miliarda funtów. Przychody z regionów poza Europą i Ameryką wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld funtów.

Wzrost organiczny w I półroczu wyniósł 4,1 proc., a w samym II kwartale - 10,2 proc.

Wartość usług marketingowych i mediowych stanowiła 44 proc. całych wpływów WPP, wynosząc 2,1 mld funtów, o 5,9 proc. więcej niż przed rokiem. Obroty z zarządzania danymi wyniosły 843 mln funrów (wzrost w skali roku o 1,2 proc.), a z usług public relations - 430 mln funtów (wzrost o 2,7 proc.).

Firma spodziewa się, że w całym br. jej wpływy netto ze sprzedaży wzrosną o ponad 3 proc.

Komentując te wyniki, szef WPP, Martin Sorrell, przyznał, że chociaż firmy chętniej inwestują w marketing z uwagi na polepszającą się globalną sytuację gospodarczą, to problemem pozostają skutki konfliktu Rosji z Ukrainą. - Rok temu głównym zmartwieniem klientów była sytuacja w strefie euro. Teraz szefowie firm z coraz większym niepokojem obserwują wpływ sankcji gospodarczych nałożonych na Rosję - stwierdził.

Na rynku rosyjskim, z którego WPP czerpie ok. 3 proc. wszystkich swoich przychodów, firma w minionym półroczu zanotowała jeszcze kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży, jednak w dalszej części roku spodziewa się mniejszego wzrostu, z uwagi na sankcje ekonomiczne.

Martin Sorrell zapowiedział, że w ciągu najbliższych pięciu lat WPP będzie starać się podwyższyć swoje wpływy z internetu oraz najszybciej rosnących rynków (takich jak Brazylia, Indie i Chiny), tak żeby stanowiły 40-45 proc. całościowych przychodów firmy. Wcześniejszy cel w tym zakresie, wyznaczony w ub.r., wynosił 35-40 proc. Sorrell ogłosił go, kiedy poinformowano o połączeniu Publicis Groupe i Omnicomu, z czego jednak zrezygnowano wiosną br. (przeczytaj o tym więcej).

Po fiasku tej fuzji WPP jest niezagrożonym liderem na rynku marketingowym. Do koncernu należą takie międzynarodowe agencje i domy mediowe jak m.in. Grey, Ogilvy, Young & Rubicam, JWT, Hill & Knowlton, Burson-Marsteller, Maxus, MEC, MediaCom i Mindshare.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+