Rośnie sprzedaż reklam w internecie

Wpływy z reklam w internecie systematycznie rosną

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Wpływy z reklam w internecie systematycznie rosną. W pierwszym półroczu 2003 r. amerykańskie firmy internetowe zarobiły dzięki reklamom ponad 150 mln dol. więcej niż przed rokiem

Rynek internetowy powoli zaczyna się podnosić z kryzysu, który dotknął branżę w 2000 r. Przychody ze sprzedaży reklam w internecie w USA wzrosły już trzeci kwartał z rzędu i wyniosły w II kw. 2003 r. 1,66 mld dol. czyli 14 proc. więcej niż przed rokiem - wynika z raportu Interactive Advertising Bureau i firmy konsultingowej PricewaterhouseCoopers. Dane IAB to efekt ankiety przeprowadzonej wśród ponad 100 największych internetowych agencji reklamowych w USA, największym rynku reklamowym świata.

W pierwszym półroczu przychody ze sprzedaży wyniosły 3,3 mld dol. i były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem. - Dane za ten okres zostały skrzywione przez wyniki AOL - uważa Safa Rashtchy, analityk US Bancorp Piper Jaffray. Przychody America Online z internetowych reklam były o 45 proc. niższe niż przed rokiem i wyniosły 405 mln dol. Nie biorąc pod uwagę wyników AOL, najważniejszego internetowego medium reklamowego w USA, wpływy z reklam online wzrosłyby o 28 proc. AOL zresztą już zapowiada poprawę. Zdaniem Dona Logana, z zarządu AOL, w 2004 r. po raz pierwszy od trzech lat przychody z reklam AOL powinny wzrosnąć.

Tradycyjne bannery (paski reklamowe) generują coraz mniej przychodów - wynika z badania IAB i PwC. Jeszcze rok temu co trzeci dolar przeznaczany na reklamy online szedł na zakup bannerów. W 2003 r. wskaźnik ten spadł do 22 proc. Błyskawicznie rośnie za to zainteresowanie reklamami kontekstowymi i dołączanymi do wyników wyszukiwań. Obecnie stanowią one 31 proc. sprzedaży reklam w sieci, podczas gdy przed rokiem zaledwie 9 proc. Kiedy mamy do czynienia z reklamami kontekstowymi? Jeśli czytamy np. recenzję płyty, a obok niej pojawia się banner zachęcający do jej kupienia w sklepie internetowym. - Nie sądzę, żeby był to długoterminowy trend - uważa Pete Petrusky.

Reklama w internecie stanowiła w ciągu sześciu miesięcy 2003 r. 5,2 proc. całkowitych wydatków na reklamę w USA - wynika z danych TNS Media Intelligence/CMR. Rok wcześniej jej udział wynosił 4,8 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów