Kampania edukacyjna "#ATy?" została zainicjowana przez firmę Partslife Polska Organizacja Odzysku Opakowań jako część działań programu edukacyjno- stypendialnego Akcelerator Fundacji Inter Cars. Celem programu jest wsparcie rozwojowe, edukacyjne i finansowe młodzieży z techników oraz szkół branżowych.
Laureaci stypendium mogą rozwijać swoje umiejętności, biorąc udział w szkoleniach i warsztatach, organizowanych przez Fundację Inter Cars. Otrzymują też wsparcie mentorów z Inter Cars S.A. oraz uczestniczą w letnim obozie edukacyjnym.
Jednym z zadań uczestników trzeciej edycji programu było przygotowanie projektu kampanii społeczno-edukacyjnej związanej z wprowadzanym w Polsce systemem kaucyjnym.
– Pierwszym etapem przygotowywania młodzieży do tego zadania były liczne warsztaty prowadzone przez ekspertów agencji LuckYou oraz partnera Fundacji, firmy Qprogress. Dyskutowaliśmy o specyfice i celach kampanii społecznych, wdrażaliśmy młodzież w tajniki budowania strategii kampanii, kreatywnego myślenia, niezbędnych narzędzi – mówi Joanna Majdak, senior project managerka w LuckYou.

– Spośród wypracowanych w grupach pomysłów wraz z Fundacją Inter Cars i Partslife Polska wybraliśmy jeden, który został doszlifowany przez zespół agencji, a od końca października uświadamia i edukuje w ramach kampanii społecznej "#ATy?" – dodaje.
– To już trzecia edycja programu Akcelerator. Za każdym razem staramy się postawić przed młodzieżą ciekawe wyzwanie – niekoniecznie ściśle związane z ich profilem nauczania, ale z pewnością dotyczące ich codzienności. Tym razem był to system kaucyjny – temat ważny z perspektywy ochrony środowiska, a jednocześnie nowy i wymagający. Młodzież, szkoląc się i rozwijając swoje kompetencje przez kilka miesięcy, stworzyła koncepcję kampanii, której nie powstydziłaby się niejedna profesjonalna agencja. Wspaniale jest wspierać młodych ludzi i dodawać im skrzydeł do działania – wyjaśnia Dominika Zioło, koordynatorka programu Akcelerator w Fundacji Inter Cars.

Kampanię w social mediach
W ramach kampanii agencja LuckYou zadbała o uspójnienie strategii komunikacji, przygotowała key visual kampanii, edukacyjny landing page. Komunikację akcji wspierają szerokie działania w social mediach (zarówno organiczne, jak i performance), szczególnie rolki promujące ideę systemu kaucyjnego.
Powstały na podstawie scenariuszy zarysowanych przez stypendystów programu Akcelerator, a udział w nich wzięli m.in. Janek Mela – podróżnik i działacz społeczny, Bartosz Ostałowski – jedyny profesjonalny kierowca na świecie bez obu rąk, który prowadzi samochód stopą, kierowca wyścigowy Gosia Rdest oraz kilkoro stypendystów: Aleksandra Krystek, Miłosz Wiśniewski, Vladyslav Buriachok oraz Rafał Czajka.
Współpraca jest wynikiem przetargu wygranego przez LuckYou. Kampania potrwa do końca 2025 roku.










