To kolejna taka akcja promocyjna stworzona w ramach projektu bookstartowego "Mała książka – wielki człowiek", realizowanego przez Instytut od 2017 roku. Jego celem jest propagowanie czytania dzieciom od narodzin aż po pierwsze lata edukacji wczesnoszkolnej.
W tym roku tematem przewodnim kampanii jest budowanie więzi między dorosłymi a dziećmi. Książka pokazana jest jako doskonały pretekst do jej tworzenia i pogłębiania.
Zdjęcia i filmy z rodzinnego archiwum
Konwencja kampanii nawiązuje do amatorskich zdjęć i filmów z rodzinnego archiwum – mali i duzi członkowie rodziny zostają tu pokazani w naturalnym otoczeniu, uchwyceni w momentach, które są jednocześnie niesamowicie codzienne i niezwykłe. Kampania ma na celu pokazać, że niektóre obowiązki mimo wszystko odłożyć na chwilę – chwilę, która w pamięci dziecka pozostanie na zawsze.

— Zależało nam bardzo na uzyskaniu efektu autentyczności — na pokazaniu książki i procesu czytania jako nieodłącznego elementu codzienności, związanego ze zwyczajnym rytmem dnia, wpisanego w życie rodzinne. Chcemy pokazać i przekonać odbiorców naszej kampanii, że wspólne, rodzinne czytanie tworzy niezwykle trwałe i silne więzi, daje dzieciom poczucie bezpieczeństwa, buduje zaufanie — mówi Katarzyna Humeniuk, koordynatorka projektu po stronie Instytutu Książki.
— W naszym spocie akcentujemy i podkreślamy rolę ojców jako pierwszych przewodników po literackim świecie dzieci, bo — jak pokazują badania — dzieci, którym czytają ojcowie, częściej sięgają po książki w życiu dorosłym — dodaje.
Za koncept kampanii, koncepcję i scenariusz spotu telewizyjnego odpowiada agencja Ancy (Wojciech Papuziński – creative directing, Piotr Gajewski – art directing, Klaudia Wójcik – project management, Katarzyna Kantner – copywriting). Realizacją kampanii zajęła się agencja MUFU.

Kampania obejmuje zarówno spoty telewizyjne i radiowe, jak i szereg formatów reklamowych, które pojawią się w mediach społecznościowych oraz klasyczne formaty OOH.










