Z danych StatCounter wynika, że w styczniu Chrome miał w skali globalnej 36,52 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 36,42 proc. w grudniu. Tymczasem Internet Explorer Microsoftu zanotował w tym samym czasie spadek z 30,78 proc. do 30,71 proc. rynkowego udziału.
Stracił także trzeci w rankingu Firefox - z 21,89 proc. do 21,42 proc. Najbardziej zyskała natomiast przeglądarka Safari firmy Apple (8,29 proc. - wzrost o 0,37 pkt. proc.). Pierwszą piątkę zamyka Opera (1,19 proc. - spadek o 0,07 pkt. proc.).

W Polsce liderem wciąż jest Firefox, ale między grudniem a styczniem zanotował on spadek z 44,46 proc. do 44,25 proc. udziału w naszym rynku. Zyskał na tym drugi Chrome, który zwiększył swój rynkowy udział z 33,72 proc. do 34,12 proc.
Oprócz Firefoksa straciła także czwarta Opera (z 7,1 proc. do 6,77 proc.), niewielki wzrost zanotował Internet Explorer (z 12,1 proc. do 12,16 proc.), a bez zmian pozostał udział zamykającej ranking aplikacji Safari (1,68 proc.).












