W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,45 mln spotów reklamowych, o 46,14 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 20,16 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 14,46 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,92 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o aż 42,49 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W czerwcu ub.r. z powodu chaosu wywołanego pandemią COVID-19 odbyło się znacznie mniej kampanii reklamowych niż zwykle.

Polsat dystansuje konkurencję
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 535,23 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 76,07 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-czerwiec-2021-tvp1-tvn-polsat-lider-hity,7170162855184513a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,60 proc. do 284,46 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (257,99 mln zł; + 137,47 proc.), a czwarta była TVP2 (158,52 mln zł; + 75,68 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 98,44 mln zł i wzrostem o 117,93 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 91,04 mln zł - w czerwcu 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 5,17 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (81,41 mln zł; do góry o 59,41 proc.) i Ferrero (73,34 mln zł).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











