W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,95 mln spotów reklamowych, o 3,96 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,33 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,71 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,06 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 1,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

TVN na czele pod względem wpływów, TVP1 wyprzedziła Polsat
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 376,11 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu TVN. Jego przychody w grudniu 2022 roku były o 7,03 proc. niższe, niż w grudniu 2021 roku.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ogladalnosc-telewizja-2022-kto-wygral-tvp1-tvn-liderzy-hity ##
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której wpływy zwiększyły się o 34,83 proc. do 366,97 mln zł. Stacja transmutowała większość meczów - głównie nadawanych w prime-time - mundialu w Katarze, który odbywał się od 20 listopada do 18 grudnia ub.r.
Podium uzupełnia Polsat, który spadł z drugiej lokaty (352,74 mln zł; + 2,92 proc.). Czwarta była TVP2 (240,10 mln zł; - 1,94 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 91,20 mln zł i wzrostem o 14,48 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 122,70 mln zł - w grudniu 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 11,57 proc. Kolejne miejsca zajęły: Media Expert (88,90 mln zł; do góry o 8,27 proc.) i Us Pharmacia Inc. (87,25 mln zł; + 65,62 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











