W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4 mln spotów reklamowych, o 6,68 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,65 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 21,61 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lipcu br. wyniosły łącznie 2,08 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,12 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele pod względem wpływów
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 367,09 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 5,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lipiec-w-telewizji-tvp1-i-tvn-liderami-rekordowy-wzrost-polsatu-sport,7169498197522049a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 3,62 proc. do 183,77 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (124,57 mln zł; - 9,91 proc.). Z kolei czwartą lokatę zajęła TVP2 (100,45 mln zł; + 7,85 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 65,24 mln zł i wzrostem o 34,63 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 134,72 mln zł - w lipcu 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 9,98 proc. Kolejne miejsca zajęły: Natur Produkt Pharma (49,04 mln zł; w dół o 19,58 proc.) i Procter & Gamble (także 49,04 mln zł; + 36,58 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











