W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 3,71 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 17,98 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,61 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,10 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat na czele
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 300,28 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,88 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2021-rok-hity-wiadomosci-kto-liderem,7170372160034945a ##
Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 1,73 proc. do 233,99 mln zł.
Podium uzupełnia TVP1 (136,76 mln zł; + 26,19 proc.), która wyprzedziła TVP2 (129,63 mln zł; + 4,62 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 71,75 mln zł i wzrostem o 49,18 proc.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 72,66 mln zł - w lutym 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 30,01 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (64,29 mln zł; do góry o 45,65 proc.) i Natur Produkt Pharma (56,12 mln zł; + 27,04 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











