Polsat z największymi wpływami reklamowymi. TVP1 wyprzedziła TVP2, duży wzrost TVN7 (raport)

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2021 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zmniejszyły się o 0,65 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.

MK
MK
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3 mln spotów reklamowych, o 3,71 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 17,98 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,61 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,10 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 0,65 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 300,28 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,88 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2021-rok-hity-wiadomosci-kto-liderem,7170372160034945a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 1,73 proc. do 233,99 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (136,76 mln zł; + 26,19 proc.), która wyprzedziła TVP2 (129,63 mln zł; + 4,62 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 71,75 mln zł i wzrostem o 49,18 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 72,66 mln zł - w lutym 2021 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 30,01 proc. Kolejne miejsca zajęły: Lidl Polska (64,29 mln zł; do góry o 45,65 proc.) i Natur Produkt Pharma (56,12 mln zł; + 27,04 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące