Rynek reklamy telewizyjnej w lutym wzrósł o 4 proc. Polsat liderem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2022 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,15 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,30 mln spotów reklamowych, o 9,95 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 19,35 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 17,98 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,19 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,15 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,61 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 10,43 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,19 proc. do 221,83 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-luty-2022-tvp1-polsat-liderzy,7170025216554625a ##

Podium uzupełnia TVP1 (159,91 mln zł; + 16,86 proc.), a czwarta była TVP2 (135,48 mln zł; + 4,52 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 65,55 mln zł i spadkiem o 8,42 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 160,95 mln zł - w lutym 2022 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 121,49 proc. Kolejne miejsca zajęły: Polpharma (63,42 mln zł; do góry o 40,62 proc.) i Lidl Polska (57,44 mln zł; - 10,68 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów