Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w lutym 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,21 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Media Expert - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

MK
MK
Udostępnij artykuł:
Wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 17 proc., TV Republika z 26 mln zł wpływów
fot. Shutterstock.com

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,71 mln spotów reklamowych, o 4,59 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,25 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,57 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w lutym b.r. wyniosły łącznie 2,72 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,21 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat liderem pod względem wpływów, duży wzrost TV Republika

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 331,34 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,33 proc. niższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-ogladac-wydarzenia-polsat-fakty-tvn-dzisiaj-tv-republika-19-30,7169427045312641a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 5,15 proc. do 236,57 mln zł.

Podium uzupełnia TVP1 (159,02 mln zł; + 8,44 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 90,87 mln zł i wzrostem o 32,55 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-tv-republika-mux-naziemna-telewizja-cyfrowa-tvn24-tvp-info,7169428797642369a ##

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 19. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 287,95 proc. do 25,52 mln zł.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 124,70 mln zł - w lutym 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 36,88 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (92,85 mln zł; do góry o 49,96 proc.) i Polpharma (79,21 mln zł; + 27,89 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele