Wydatki na reklamę telewizyjną w maju wzrosły o 4 proc. TVP2 wyprzedziła TVP1

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w maju 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 4,14 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,97 mln spotów reklamowych, o 7,74 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 22,38 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,79 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,99 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 4,14 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 426,42 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,63 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizja-maj-2023-polsat-lider-jak-odbierac-lista-kanalow-sieci-kablowe,7169647047784065a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,15 proc. do 322,55 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z miejsca czwartego (168,20 mln zł; + 24,36 proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (148,14 mln zł; - 14,94 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 85,09 mln zł i spadkiem o 1,90 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 95,97 mln zł - w maju 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 27,07 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (66,13 mln zł; do góry o 24,28 proc.) i Procter & Gamble (62,67 mln zł; + 65,89 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem