W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,66 mln spotów reklamowych, o 6,03 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 21,31 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 20,59 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 2,78 mld zł, co oznacza spadek w skali roku o 2,79 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 371,69 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 1,25 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 0,55 proc. do 301,92 mln zł.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-telewizji-marzec-2022-tvp1-tvn-liderzy,7170007498155649a ##
Podium uzupełnia TVP1 (175,26 mln zł; - 0,02 proc.), a czwarta była TVP2 (147,86 mln zł; + 2,61 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 85,42 mln zł i spadkiem o 14,97 proc.
TVN24 w dół o 45 proc.
Zdecydowanie największy spadek w zestawieniu odnotował kanał TVN24, którego wpływy reklamowe zmniejszyły się o 44,69 proc. do 34,23 mln zł. Stacja spadła z miejsca siódmego na czternaste. TVN24 w pierwszych dniach marca niemal w ogóle nie nadawała reklam (ze względu na sytuację w Ukrainie), następnie ilość spotów była stopniowo zwiększana.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 92,51 mln zł - w marcu 2022 roku wydała firma Ferrero. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 6,88 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (92,25 mln zł; w dół o 4,05 proc.) i Natur Produkt Pharma (71,28 mln zł; + 10,11 proc.).
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.











