Wydatki na reklamę telewizyjną w październiku wzrosły o 7 proc. Polsat liderem

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w październiku 2023 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 8,12 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 4,20 mln spotów reklamowych, o 4,20 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały 23,30 tys. godzin (rok wcześniej czas wyniósł 22,97 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w październiku br. wyniosły łącznie 3,73 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 6,84 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

grafika

Polsat na czele pod względem wpływów

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 631,95 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 7,03 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-lider-rekord-tvn24-polsat-tvn,7169468723325057a ##

Drugi był TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,72 proc. do 413,40 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (314,28 mln zł; + 23,07 proc.), która wyprzedziła TVP1 (254,64 mln zł; - 9,55 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 145,59 mln zł i wzrostem o 38,56 proc.

grafika

Najwięcej na reklamę w telewizji - 141,91 mln zł - w październiku 2023 roku wydała firma Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 6,67 proc. Kolejne miejsca zajęły: Ferrero (115,51 mln zł; w dół o 10,74 proc.) i Nestle (94,48 mln zł; + 188,19 proc.).

grafika

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji