Rynek świeżych warzyw w Polsce jest wart rocznie 5,9 mld zł

Warszawa, 15 października 2014 r. – Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie ostatnich 12 miesięcy polskie gospodarstwa domowe przeznaczyły na zakupy produktów z kategorii świeżych warzyw łączną kwotę 5,9 mld zł. Wartość ta wzrosła o 10,5 proc. w porównaniu do poprzedniego analogicznego okresu.W ujęciu ilościowym w okresie od września 2013 roku do sierpnia 2014 roku polskie gospodarstwa domowe kupowały przede wszystkim ziemniaki (38,7 proc.), pomidory (15 proc.), a w dalszej kolejności cebulę (6,7 proc.) i ogórki (6,7 proc.). Również w ujęciu wartościowym produkty te zanotowały największy udział w zakupach całej kategorii – wyniósł on łącznie 55,8 proc.W porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, podkategorie ziemniaków, pomidorów oraz cebuli odnotowały wzrost w ujęciu wartościowym odpowiednio o: 23,4, 2,0 i 29,4 proc. Z kolei w ujęciu ilościowym udziały tych produktów zmieniły się odpowiednio o: 7,5, 0,1 i -1,0 proc.Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, największy udział w zakupach świeżych warzyw w ujęciu wartościowym miał handel nowoczesny (53,8 proc.). Duże znaczenie miał również handel tradycyjny (43,1 proc.). Największe udziały w zakupach tej kategorii odnotowały dyskonty (24,1 proc. w ujęciu wartościowym oraz 18,7 proc. w ujęciu ilościowym).Iwona Kuś, analityk kategorii w Panelu Gospodarstw Domowych GfK, komentuje: „Ze względu na fakt, że polskie gospodarstwa domowe kupowały świeże warzywa w różnych kanałach handlu, nie bez znaczenia pozostają sklepy wieloasortymentowe oraz uliczni sprzedawcy. Udziały wartościowe dla wspomnianych kanałów wyniosły odpowiednio 15,2 i 15,1 proc., natomiast w ujęciu ilościowym 16,4 proc. i 17,6 proc. Warty zauważenia jest wzrost ilościowy zakupów warzyw mniej popularnych takich jak jarmuż czy fenkuł”. O badaniu Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"