„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami. Dane sprzedaży e-wydań dzienników

W październiku 2015 r. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych osiągnęła „Rzeczpospolita”, która wyprzedziła „Dziennik Gazetę Prawną”. Natomiast wśród dzienników regionalnych i lokalnych pierwsze było „Echo Dnia”.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Rzeczpospolita” i „Echo Dnia” liderami. Dane sprzedaży e-wydań dzienników

„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w październiku 2015 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 9 895 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 33,66 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu. W październiku 2014 roku dziennik ten był drugi.

Natomiast na drugą pozycję w badanym okresie spadł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 9 789 egz., o 9,46 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 24,98 proc. do 2 982 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 65,08 proc. do 154 egz., zanotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Spadła ona z miejsca szóstego na ósme.

W październiku 2015 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku zmalał o 20,45 proc. i wyniósł 712 egz.

 

 

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w październiku 2015 roku należała do „Echo Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 858 egz., po spadku o 23,26 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansował „Głos - Dziennik Pomorza” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 531 egz., po wzroście wynoszącym 80,61 proc.

Na podium znalazł się jeszcze „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 38,27 proc. do 383 egz. W październiku 2014 roku tytuł ten był szósty.

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem - o 467,65 proc. do 193 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Poranny” (Polska Press Grupa). Tytuł ten awansował z pozycji 21. na 11.

Zaś największy spadek odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadł z miejsca 16. na 22 - ostatnie. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 60 proc. i ostatecznie wyniósł 30 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele