„Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 11 063 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 14,43 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 455 egz., o 13,84 proc. większym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,54 proc. do 2 933 egz.
Największym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która zajęła siódmą pozycję. Jej średni wynik zwiększył się o 16,60 proc. i wyniósł 309 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 13,44 proc. do 1 939 egz., osiągnęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). W zestawieniu spadła ona z miejsca czwartego na piąte.
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2016 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego okresu 2015 roku zmalał o 10,94 proc. i wyniósł 692 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiekszosc-dziennikow-z-najnizsza-sprzedaza-w-historii-tylko-gazeta-polska-codziennie-w-gore ##
Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszych trzech kwartałach 2016 roku należała do „Echa Dnia” (Polska Press Grupa). Jego wynik wyniósł 862 egz., po wzroście o 25,84 proc.
Drugie miejsce zajął „Dziennik Bałtycki” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego dziennika w analizowanym okresie wyniosła 533 egz., po wzroście o 15,37 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), która awansowała z czwartej lokaty. Jej sprzedaż, po wzroście o 6,37 proc., uplasowała się na poziomie 384 egz.
Oczko niżej (po awansie z 14. lokaty) znalazł się „Dziennik Łódzki” (Polska Press Grupa), którego średni wynik e-wydań zwiększył się o 204,31 proc. do 353 egz. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu.
Największy spadek z kolei odnotowała „Gazeta Współczesna” (również Polska Press Grupa), który w rankingu spadł z miejsca 16. na 20. Średni wynik tej gazety zmalał o 26,74 proc. i ostatecznie wyniósł 63 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wszystkie-dzienniki-na-minusie-w-pierwszych-trzech-kwartalach-2016-roku-gazeta-pomorska-liderem ##
E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.












